Gå till innehåll
söndag 12 januari 2025
Jorgen01

Mer tokigheter.

Rekommendera Poster

Jaaa, det är tokigt bra pris.

Bara motor och kärran skulle kunna vara värt 15 000kr.

En båt för den som vill ha något billigt!

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst silviasurfarn

Det måste väl vara den separata tanken för oljan, den där i rostfritt som har en massa hål i sig yes

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Det är väl en trumma till en tvättmaskinsmiley.

Det var ju förstås ganska roligt annars vet jag inte heller vad det roliga var.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

En sådan trumma används ibland av nätfiskare för att förvara fångsten i. Kan även användas t.ex vid fisket med levande bete för att förvara betesfisken i (i vattnet). Kan även användas vid fisket för att förvara levande fångst i (i vattnet utanför båten).

Så jag ser ärligt sagt inget tokigt i det, förutom att jag skulle plocka bort den innan fotografering.

Däremot så verkar styrreglaget sitta på fel sida, jag tycker det skulle kännas konstigt att växla och reglera gasen med vänster hand, men det är troligen bara en vanesak !!!

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

En tokig grej är faktiskt installationen av gasreglaget. Inte riktigt vad man kan kalla fackmannamässigt... =)

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Båten ser ut som en  drunknings olycka, duger möjligen till sprängdämpning. Men än är inte sista idioten född.

JJ

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst silviasurfarn

Äsch, jag försökte ju förstås skoja till det med kommentaren om tanken för olja. laugh

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Då är nog jag en idiot för hande jag varit ute efter en bpt i den storleken hade jag inte haft något emot den...

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst sdk780

Jasså, vissa båtar t ex RIB har reglaget originalmontera just så där.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst sdk780

Ser ut som en helt normal båt förvisso ostädad vilket kanske kunde varit smart när man vill sälja. Duger säkert till mycket, inget i vare sig bild eller annons förtjänar Ditt märkliga omdöme ! Men kan man inget om båtar så........ ;-)

Apropå idioter så har Du väl själv just bevisat den teorin............. ;-)

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Det är just det jag kan.  Ge mig en V8 skall jag  renovera den och stoppa i den i en båt. Och den kommer att funka. Ge mig ett vattenskadat balsalaminat på en Ockelbo DC 21 och jag skall  byta balsan mot divinycell och plasta upp detta underifrån. Och jag garanterar att du kan gå på däcket utan att det sviktar. Båtkunnig döm själv. Det  var osäkerheten av ett köp utav båten i annonsen jag syftade på inget annat.

Mvh

JJ

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hårda ord i detta forum angry

Jag tycker att i många mindre båtklubbar och sommarstugehamnar ser majoriteten av båtarna ungefär så här. De används några månader på sommaren att lägga ut nät, fiska, dra ring eller wakeboard eller köra ut en en badkobben med kylväskan.....

Dessutom så kommer troligen varken motor eller båt att stjälas vilken är en klar fördel i alla fall i stockholmstrakten  vid sommarstugsbryggorna etc

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Humor är ett mycket svårt ämne. Det kräver att man har samma refferensramar och samma kod i språket. Det som jag tycker är humor kommer många andra. tex från andra delar av landet, inte att förstå överhuvud taget.

Båten i fråga ser rätt ok ut för min del, med tanke på att den typen av båt överhuvudtaget inte är uintresant för min del, men det finns massvis likartade bara i min hemmahamn. Att man har en trumma till en toppmatad tvättmaskin i en båt som man fiskar med är väl inget anmärkningsvärt. De används ju offta till sump - om man kan få tag på en dylik. Toppmatade maskiner är ju inte speciellt vanliga. så för en fiskare är det ju ett klipp om den ingår.

tommy

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Det saknas helt information och bilder. Utan bilder så är det svårt att sälja saker, speciellt båtar. Ofta så vill man ju se de sköna formerna och skicket. Båt köper man av kärlek till havet!

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Det slog aldrig dig att df90 kanske var lite ironisk i sitt inlägg? wink

cool

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Båten på blocket verkar ju vara såld nu.. den är bortplockad i alla fall.

Så så dålig kan den ju inte ha varit.. hann dock aldrig se den.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Trodde att  det framgick tydligt wink

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...