Jorgen01 473 Postad 20 Mars , 2011 http://www.blocket.se/ostergotland/Styrpulpet_32695983.htm?ca=18&w=3 JJ Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Bigbuster 0 Postad 20 Mars , 2011 Jaaa, det är tokigt bra pris. Bara motor och kärran skulle kunna vara värt 15 000kr. En båt för den som vill ha något billigt! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Jorgen01 473 Postad 20 Mars , 2011 Det var inte min tanke. JJ Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
toaen 510 Postad 20 Mars , 2011 Vad var din tanke då? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
jan_af_lisoe 188 Postad 20 Mars , 2011 Kan någon förklara det roliga för mig ? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
gerjoh 1 Postad 20 Mars , 2011 Förstår heller inte det tokiga!!! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst silviasurfarn Postad 20 Mars , 2011 Det måste väl vara den separata tanken för oljan, den där i rostfritt som har en massa hål i sig Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
df90 14 Postad 20 Mars , 2011 Det är väl en trumma till en tvättmaskin. Det var ju förstås ganska roligt annars vet jag inte heller vad det roliga var. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
jan_af_lisoe 188 Postad 20 Mars , 2011 En sådan trumma används ibland av nätfiskare för att förvara fångsten i. Kan även användas t.ex vid fisket med levande bete för att förvara betesfisken i (i vattnet). Kan även användas vid fisket för att förvara levande fångst i (i vattnet utanför båten). Så jag ser ärligt sagt inget tokigt i det, förutom att jag skulle plocka bort den innan fotografering. Däremot så verkar styrreglaget sitta på fel sida, jag tycker det skulle kännas konstigt att växla och reglera gasen med vänster hand, men det är troligen bara en vanesak !!! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Bergius 0 Postad 20 Mars , 2011 En tokig grej är faktiskt installationen av gasreglaget. Inte riktigt vad man kan kalla fackmannamässigt... =) Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Jorgen01 473 Postad 20 Mars , 2011 Båten ser ut som en drunknings olycka, duger möjligen till sprängdämpning. Men än är inte sista idioten född. JJ Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst silviasurfarn Postad 20 Mars , 2011 Äsch, jag försökte ju förstås skoja till det med kommentaren om tanken för olja. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
gockemannen 0 Postad 20 Mars , 2011 Då är nog jag en idiot för hande jag varit ute efter en bpt i den storleken hade jag inte haft något emot den... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst sdk780 Postad 20 Mars , 2011 Jasså, vissa båtar t ex RIB har reglaget originalmontera just så där. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst sdk780 Postad 20 Mars , 2011 Ser ut som en helt normal båt förvisso ostädad vilket kanske kunde varit smart när man vill sälja. Duger säkert till mycket, inget i vare sig bild eller annons förtjänar Ditt märkliga omdöme ! Men kan man inget om båtar så........ ;-) Apropå idioter så har Du väl själv just bevisat den teorin............. ;-) Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Jorgen01 473 Postad 20 Mars , 2011 Det är just det jag kan. Ge mig en V8 skall jag renovera den och stoppa i den i en båt. Och den kommer att funka. Ge mig ett vattenskadat balsalaminat på en Ockelbo DC 21 och jag skall byta balsan mot divinycell och plasta upp detta underifrån. Och jag garanterar att du kan gå på däcket utan att det sviktar. Båtkunnig döm själv. Det var osäkerheten av ett köp utav båten i annonsen jag syftade på inget annat. Mvh JJ Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Snipan_71 0 Postad 20 Mars , 2011 Som sagt... än är inte den sista idioten född Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
jan_af_lisoe 188 Postad 21 Mars , 2011 Hårda ord i detta forum Jag tycker att i många mindre båtklubbar och sommarstugehamnar ser majoriteten av båtarna ungefär så här. De används några månader på sommaren att lägga ut nät, fiska, dra ring eller wakeboard eller köra ut en en badkobben med kylväskan..... Dessutom så kommer troligen varken motor eller båt att stjälas vilken är en klar fördel i alla fall i stockholmstrakten vid sommarstugsbryggorna etc Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
toaen 510 Postad 21 Mars , 2011 Humor är ett mycket svårt ämne. Det kräver att man har samma refferensramar och samma kod i språket. Det som jag tycker är humor kommer många andra. tex från andra delar av landet, inte att förstå överhuvud taget. Båten i fråga ser rätt ok ut för min del, med tanke på att den typen av båt överhuvudtaget inte är uintresant för min del, men det finns massvis likartade bara i min hemmahamn. Att man har en trumma till en toppmatad tvättmaskin i en båt som man fiskar med är väl inget anmärkningsvärt. De används ju offta till sump - om man kan få tag på en dylik. Toppmatade maskiner är ju inte speciellt vanliga. så för en fiskare är det ju ett klipp om den ingår. tommy Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
df90 14 Postad 21 Mars , 2011 På tal om båtannonser så borde väl den här båten kännas tryggt att bjuda på med så mycket info och dokumentation: http://www.tradera.com/dalbo-24-till-salu-auktion_100201_129603416 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Bigbuster 0 Postad 22 Mars , 2011 Det saknas helt information och bilder. Utan bilder så är det svårt att sälja saker, speciellt båtar. Ofta så vill man ju se de sköna formerna och skicket. Båt köper man av kärlek till havet! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Snipan_71 0 Postad 22 Mars , 2011 Det slog aldrig dig att df90 kanske var lite ironisk i sitt inlägg? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Daniel_B 0 Postad 22 Mars , 2011 Båten på blocket verkar ju vara såld nu.. den är bortplockad i alla fall. Så så dålig kan den ju inte ha varit.. hann dock aldrig se den. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
df90 14 Postad 23 Mars , 2011 Trodde att det framgick tydligt Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser