Gå till innehåll
fredag 27 september 2024
politby

Dåliga/ointresserade marinfirmor - objektiv faktatråd

Rekommendera Poster

Nu har jag råkat ut för så många marinfirmor som inte har fattat det mest elementära i en leverantörs-kundrelation att jag tycker att det är dags att lägga ut lite information om dessa här på Maringuiden.

Detta för att bespara oss alla det slöseri med tid det innebär att hålla på och jaga dessa för att få svar/leverans/arbete utfört osv.

Det som stör mig allra mest är de som fullständigt struntar i att svara på kontaktförsök via telefon, mail osv. Trots att de har besvärat sig med att lägga upp hemsidor, skaffa email, mobiltelefon har de inte ens den minimala artigheten att svara.

Observera att detta inte är avsett att hänga ut enskilda personer, bara objektivt redogöra för de negativa erfarenheterna. Inga påhittade historier, inga namn annat än på företaget och inga rättshaverister tack.

Med lite tur kanske något av företagen läser detta och ser det som en anledning till att skärpa till sig.

Jag börjar med mitt första exempel i nästa inlägg så ser ni mitt föreslagna format.

/P-O



Senast ändrad av politby | 18 mars 2011 | 19:16

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Företag: Green Metall AB, Åkersberga

Efterfrågad tjänst: Rostfritt smidesarbete

Bakgrund/varför: Rekommendation från den lokala marinbutiken. 

Historik:

Kontaktade dem per telefon, mycket positiva och intresserade. Bad att få foton epostade på båten. Lovade ringa tillbaka. Flera veckor senare ringde jag igen. Ytterligare ett löfte om att återkomma. Ett flertal email senare gav jag upp.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

 

Företag: Gussi AB, Uddevalla

Efterfrågad tjänst: Tillverkning av instrumentpaneler

Bakgrund/varför: Nämnda här på MG 

Historik

Kontaktade dem per email i höstas, inget svar. Massor av försök att ringa dem i oktober/november, svarar inte i telefon. Ingen telefonsvarare eller annat besked.

Fortsatt söka dem nu i februari/mars, fortfarande inget svar varken på fast eller mobil telefon. Uppenbarligen inte intresserade av kunder.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

 

Företag: Löparö Marina AB, Vettershaga

Efterfrågad tjänst: Utsättning av boj

Bakgrund/varför: Tidigare anlitade för samma jobb

Historik

Ringde i somras och fick svaret: inga problem, vi lägger en beställning och återkommer med offert innan vi utför jobbet i augusti/september. Markera platsen och lägg bojen du vill ha på bryggan. 

Därefter inget. Ringde i oktober för att kolla när de kommer. Fick då svaret: nej, såna jobb slutade vi med för två år sedan.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...