saxofon 8 Postad 17 Mars , 2011 Hejsan båt kollegor! Någon som känner till någon bra montör av bogpropeller? Har båt i Svinninge och tänker mig en SidePower SR80. Har än så länge inte fått någon napp från varvsnära företagen, kanske det finns andra alternativ? /Per Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Sator 25 Postad 17 Mars , 2011 Laste i Segling (trorjag) om ett nytt system som använder vatten jet. Verka riktigt bra! Måste vara mycket smidigare att installera, samt troligtvis mindre hål i skrovet! Det skulle jag skaffa, om jag behövde bog propp! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
ciaraud 31 Postad 18 Mars , 2011 Har sett vattenjetinstallation och visst är hålen mindre men inuti båten är det mycket större än både en sidepower eller en konventionell med tunnel. Har man en plan botten så är någon form av nedfällbar bogpropeller att föredra. Jag skulle aldrig sätta in en jet efter att ha sett hur den ser ut. Vad gäller installation har jag tyvärr inga tips i Götet Senast ändrad av ciaraud | 18 mars 2011 | 07:04 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
toaen 510 Postad 18 Mars , 2011 Bogjet hörs ju intresant. Googlade och fan detta. www.bogjet.nu/ Det finns ju några företag i båtbranchen på Svinninge marina. www.svinningemarina.se/se under hyresgäster tommy Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser