Sagitario 11 Postad 16 Mars , 2011 Är det svårt att montera in GPS Garmin420s/ekolod själv? Vad bör man tänka på? Tomas Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
thundergod 101 Postad 16 Mars , 2011 jag kan verkligen inte klassa mig själv som händig. men jag monterade min 420S i vår yamarin 59ht utan några som helst problem. det är relativt bra beskrivet hur man gör i instruktionsboken. Se bara till så att givaren om det är akterspegelsgivare hamnar i det område som gre minsta möjliga bubbel från propellern, eftersom det kan störa givaren. Mät upp ordentligt och prova dig fram där du har tänkt placera fästet för skärmen INNAN du borrar. Det är lätt att ta till för snäva marginaler till ev skott fönster mm utan att tänka på att man enkelt ska kunna skruva av och på skärmen, rikta den etc. I övrigt är det inte mycket att tänka på. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
snusmumriken 0 Postad 16 Mars , 2011 hej jag monterade mitt själv med,men jag satte akterspegelgivaren som inombordsgivare hade lite problem att få bra bild men det ordnade sig till slut. plus e att man slipper ha givaren på akterspegeln,.. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Sagitario 11 Postad 18 Mars , 2011 Tack för bra svar:-) Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Sagitario 11 Postad 18 Mars , 2011 Tack för bra svar:-) Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
perra_linden 0 Postad 18 Mars , 2011 Hur gjorde du det, funderar oxå på detta? Mvh.P Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
ulfa 2 Postad 18 Mars , 2011 Läs: http://www.maringuiden.se/forum/;thread=345594 //Ulf Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
snusmumriken 0 Postad 19 Mars , 2011 hej jag provade ut ett bra ställe i båten där det är enkel skrov. du lägger givaren i en påse med vatten och völjer ut det bästa stället( båten måste vara sjösatt) sedan måste du lägga en ordentlig klutt sikaflex och försöka få den så rakt som möjligt..hoppas detta hjälper dig lite på traven.. mvh martin Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
perra_linden 0 Postad 21 Mars , 2011 Tackar!! /P Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser