idaho 0 Postad 16 Mars , 2011 Jag funderar på att ersätta min Albin O-21 med en diesel, ny eller begagnad. Finns det någon som har erfarenhet av en sådan operation och kan ge mig ett förslag på passande motor? Jag vill helst inte göra för stora ingrepp i motorbädden. Tacksam för tips! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
EaDC21 0 Postad 16 Mars , 2011 Om du inte vill göra ingrepp i bädden eller ev. bli tvingad att rikta om propellerhylsan rekommenderar jag att du funderar på renovering av O-21:an. Det finns mycket prisvärda reservdelar till den. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
idaho 0 Postad 17 Mars , 2011 Tack för tipset. Tänkvärt och kanske det bästa alternativet. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Paliswe 3 Postad 17 Mars , 2011 Den som vet mest och har alla reservdelar till dessa motorer är Albin Motor & Fashion Sweden AB. Det Stefan där inte vet om Albin Motorer är inte värt att veta. Finns i Västra Frölunda, Fiskebäcks småbåtshamn Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Pentax 724 Postad 17 Mars , 2011 Jag skulle rekomendera F;a Motorrenovering i Kristinehamn. Dom brukar ha renoverade motorer så att det bara är att byta, lämna din gamla och få en som är i nyskick med hem. Kalle Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
idaho 0 Postad 17 Mars , 2011 Bra tips! Den som lyder råd är vis! /Janne Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Pentax 724 Postad 17 Mars , 2011 Glömde skriva att dom vill ju naturligtvis ha en slant imellan också. Bättre att lägga lite mera pengar här än köpa någon som bara är renoverad med ny färg. Har sett några skräckexempel! Kalle Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser