Gå till innehåll
måndag 06 januari 2025
Runsvik

Kapell till min båt

Rekommendera Poster

Tänkte kolla om nån vet vad kapell kostar å hur ja ska göra för det ska passa till just min båt?

Man kanske kan göra eget?

Inte så kul om man e ute å åker å de börjar regna.. skulle va skönt me nå kapell då..

Har ni nå förslag? =)

post-10017846-1394236647,5858_thumb.jpg

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Är du inte perfektionist så visst kan du göra ett kapell själv. Kapellrör alla fästen hittar du i båttillbehörsaffären. Fyllrören med sand o bocka till dem. Montera upp dem o fäst med snören så de sitter där de ska. Köp kapelltyg i tygaffären inte markistyg. Stora skillnaden är att kapelltyg är antimögelbehandlat. Starkare kapellsytråd behövs rejäla nålar för att nåla, lite bra dragkedjor säljs i regel/m  allt detta brukar finnas i affärer som säljer tyger. Leta nån som har en symaskin som klarar av att sy jeans sen är det bara att sätta igång och det kostar en bråkdel av finkapell från kapellmakaren. öljetter mm till kapellet hittar du tom på clas olsson

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

jo jag har haft den tanken.. hitta på en sida å läste lite där hur man mallar upp m.m.

http://www.frewi.se/HTML/Kapell/MallaKapell.htm

Men tyget funderar ja på.. för att komma billigt undan kan man inte köpa detta : http://biltema.se/sv/Bil---MC/Bil-tillbehor/Kapell/Helkapell-polyester/ sen att man klipper å syr om så de passar?

Huvudsaken för mig är att de blir billigt å funktionbart.. behövs ju bara användas när man ska sova i båten eller om de blir regn =)

Tror ni de funkar eller är ja helt ute å cyklar?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Nej tror inte mycket på biltema kapellet. Tyget ska andas annars blir det kondens o mögel på insidan.Du lär få köpa flera kapell o sy om så det är inte säkert att det blir billigare. Kolla upp med tygaffären, tyget är inte så himla dyrt blått är vanligast o brukar vara billigast..

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

ok.. nja men de skadar inte att pröva.. men ja ska kolla upp va de kostar me tyg först!

men skulle de fungera så är de ett billigt alternativ till dom som kanske vill ha lite enklare till sin båt..

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Allra billigast och enklast är förstås en slit&släng-lättviktspresenning som du klipper till rätt mått...

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...