Sudden25 0 Postad 13 Mars , 2011 Hej! Skulle ta tag i båten där den står i garaget. Hittade detta..Jag förstår inte varför lacken släpper?? Är det krypström eller något annat. Någon som kan förklara.. Drevet bör ju tåla vatten.. Tacksam för hjälp! // Peter Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Sudden25 0 Postad 13 Mars , 2011 Lägger in några mera bilder.. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Sudden25 0 Postad 13 Mars , 2011 En till.. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
forgus31 139 Postad 13 Mars , 2011 Det ser ut som galvanisk korrossion. Det blir det ofta vid blandning av material. Skruvar går ju inte att göra av aluminiumgods och en syrafast eller rostfri skruv bildar med aluminium ett batteri när det är nedsänkt i saltvatten. Aluminum blir då offermaterialet och man får ett vitt pulver (aluminiumoxid). Kan undvikas om man lägger elektriskt isolerande material så rostfritt och aluminium är isolerade från varandra elektriskt. Lättare sagt än gjort oftast och egentligen något tillverkaren skulle ha tänkt på. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Sudden25 0 Postad 13 Mars , 2011 Hej! Så detta är något som jag får leva med och bara bättra på med VP drevfärg.. // Peter Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
MartinX 42 Postad 13 Mars , 2011 Drevet ser rent och fint ut har du det i sötvatten? Då kanske du behöver ha magnesiumanoder för att skydda det. Zinkanoder kan ge för klent skydd i sötvatten. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Sudden25 0 Postad 13 Mars , 2011 Båten ligger i Helgasjön, sötvatten. Har bytt till magnesium och följt anvisningarna vad VP rekomenderar. Tycker det är konstigt att på en så ny båt inte ha en fungerande lösning, När allt annat går att hålla efter men drevet ser ut att ha problem. Hade den legat på västkusten kanske jag hade förstått men inte här. // Peter Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser