Gå till innehåll
fredag 14 februari 2025
joppe_hagg

Manuell Pentrypump som man pumpar med händerna?

Rekommendera Poster

I samband med ombyggnad av pentry så vill jag få tillgång till sjövatten till diskhon. Men jag vill inte ha fotpump, eftersom de är ivägen och jag vill inte ha el-pump. Har någon erfarenhet av handpumpar av typen som finns på BILTEMA och JULA? De kostar bara 150:-, men orkar de pumpa? Jag har en stigning på drygt 150 cm från skrovbotten upp till pentryt. Då jag ändå monterar en ny bänksskiva och gör ny håltagning och monterar så vill jag ju att det ska fungera några säsonger.smiley

http://www.jula.se/vattenkran-med-handpump-3-8-l-min-130701

Det finns en motsvarande finpump på t.ex. Erlandssons Brygga som heter PAOLA och den kostar 640:-. Säkert bättre, men tyvärr inte lika snygg i mitt tycke. Orkar en sådan pump bättre? Är det ett bättre alternativ?

Man brukar få vad man betalar för...

post-28880-1394236646,7746_thumb.jpg

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Har haft liknande börjar läcka efter nån säsong är klumpigare än en liten kran med microbrytare kopplad till elpump, elpump drar inte specielllt mycket ström . Ska du tvätta händer så måste någon annan pumpa åt dig. Så det finns inte mycket fördelar med handpump.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Förvillande lik den som säljs på seasea, har ingen egen men en bekant har en sådan i sin båt, skulle fördiska lite efter att vi ätit, detta för att spara färskvatten, några 3,8 liter i minuten kom jag knappast upp i, tog fem minuter att få halvfull diskho, nä jag skulle aldrig satsa på detta.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Det blev en elektrisk Pentrypump från Båtaccenten i Stockholm. Jag håller tummarna för att jag har valt rätt och tackar för goda tips som hjälpte mig att välja!

Mvh Johannes i Uppsala

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...