Gå till innehåll
lördag 22 februari 2025
Guugi

plotter till ipad eller iphone

Rekommendera Poster

hallå alla glada motorbåtsentusiaster!

Ska skippa betala överpris till garmin et al. denna sommar och använda karta och ipad istället. frågan är dock ska man välja inavx eller navionics...vilken är bäst? någon som vet?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

tja bäst i test är väl 88sea. Har inte testat själv. Googla så får du kolla själv

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Google.i.äringetbrasvar...villjuhöraeranpraktiskaerfsrenhet.aldrighörttalasom88seatyvärrmenskakollauppden.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag köpte Navionics iPhoneapp till iPhonen och när jag synkade padden så fick jag den även där. Klart vettig för 99kr eller om det var 95kr? Det finns en dyrare som är avsedd för padden men denna verkar funka helt tillräckligt. Fast nyfiken som man är så lär man väl köpa den andra appen fram mot sommaren...

Jag har bara torrkört än så länge men det påminner väldigt mycket om Lowrance HDS 8:an jag hade tidigare.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

mycket nyfiken själv på frågan.

köpte mig en shetland 536 i höstas som jag tänkte ha på vänern.

ska även köpa ipad 2 när den kommer,iphonen är lite liten skärm,tänkte använda mig av fugawi plotterprogram,men är inte hundra på om det funkar på ipad,vet det finns en version för iphone.

annars finns seaclear som är gratis att ladda ner,mn verkar krångligare än fugawi.

nå jag ska testa ialla fall.

har ju hellre en ipad som plotter som man kan både lägga rutter hemma o sen spela musik surfa fota filma mm än en dyr plotter som bara funkar som plotter.

tacksam om nån mer här har testat ....

/robin

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag har ny använt min Ipad som navigator i strålande solsken och kunde se skärmen helt ok utan problem. Jag använde navionics Baltic HD som visar Sthlm finland etc. Den funkade kanonbra förutom att uppåt lltid var åt norr. Detta vänjde jag mig vid relativt fort och sedan slutade man fundera på det. 

Köpte min Ipad för 4500 och Navionics för 25 euro på appstore....jag tror Garmin Raymarin et al är helt körda i framtiden. Som exempel så går Garmins 720, 7 tums chart plotter med pekskärm för 12500 kronor och kartan kostar 2800 på det priset. Så för en tredjedel av priset får man alltså en fantastisk dator, filmspelare, stereo, internet, 9 tums pekskärm, IP telefon, fotoalbum  etc etc :)

Skönt att oligopolet äntligen är brutet på Plotter branschen.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Det beror ju på vad du har för båt också... Jag är en riktig apple-fantast och älskar allt de tillverkar. Men även om jag vill så kan jag inte ha en Ipad 2 i en öppen styrpulpet som drar iväg i 47 knop.

Då vill jag faktiskt ha något ordentligt som sitter fast och tål vatten.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

finnsdetintemellanslagpåipadcool

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Nja, på padden finns det men maringuiden stöder inte iPad och iPhone. Däremot så kan man skriva i anteckningar och klippa ur/klistra in. (detta är skrivet på padden...)

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

jo jag vet försökte bara vara lite rolig, ganska irriterande att läsa text utan mellanslag.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag har en Yamarin DC 64. Jag har nu köpt en Otterbox som tål vatten och stötar och ett ramfäste som man kan ställa in placeringen på paddan. Funkar kanonbra. Tror ottebox var lite overkill egentligen utan jag borde hållit mig till RAM fästet och armen istället :)

Ha en skön båtvår :) 

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

iPad är väldigt intressant som dator och kanske som bildskärm för tv men annars är det äpplen mot päron. Att t.. ex. fyrarna blinkar i rätt färg beroende på vilken sektor man befinner sig i kanske inte alla tillverkare har inlagt i sjökorten. Garmin har det iaf på minst två av sina olika visningsalternativ.

http://www.garmin.com/se/autoguidance 

http://www.garmin.com/se/bluechart 

Senast ändrad av 666D3 | 29 april 2011 | 07:43

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

HHej, kan varmt rekommendera Navionics HD appen dvs den iPad anpassade. Iphone appen saknar hd varför du inte får någon utväxling av ipadens stora skärm. Dessutom finns en online uppdatering där man själv kan märka upp farligheter som Navionics missat! Glöm inte att köpa 3G varianten så du får äkta gps, skadar heller inte att köpa minst 32gb och ladda med barnfilm om småbarn finns. Bra tips att skriva i anteckningar! Maringuiden måste ipad anpassa asap :) Lycka till!ej, kan varmt rekommendera Navionics HD appen dvs den iPad anpassade. Iphone appen saknar hd varför du inte får någon utväxling av ipadens stora skärm. Dessutom finns en online uppdatering där man själv kan märka upp farligheter som Navionics missat! Glöm inte att köpa 3G varianten så du får äkta gps, skadar heller inte att köpa minst 32gb och ladda med barnfilm om småbarn finns. Bra tips att skriva i anteckningar! Maringuiden måste ipad anpassa asap :) Lycka till!

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...