sasse73 0 Postad 10 Mars , 2011 Någon som vet var denna typ av givare till loggen går att hitta? (Se den något suddiga bilden) Det är till en äldre VDO. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Flipp760 0 Postad 10 Mars , 2011 Högst sannolikt är det billigare att köpa en ny logg, eller en enkel GPS. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
uvek 15 Postad 12 Mars , 2011 Den loggen kallas Sumlog, SeaSea säljer sjölva wiren som brukar kärva. Resterande delar är det tveksamt om de fortfarande finns som reservdelar, bara att ringa runt till de olika båttillbehörsfirmorna. Sumloggen är dessutom inte speciellt exakt så satsa istället på en billig GPS. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Funkis 143 Postad 13 Mars , 2011 Köpte båt. Där satt en sådan logg vajer instrument. Skulle byta instrument, demonterade därför givaren. Har den kvar någonstans. Ge mig ett bud så ska jag överväga... PS En GPS ger bara fart över grund. Jag har varit med om att en båt gjort 4,5 knop på loggen. Fast vi låg för ankar... många lite mer avancerade instrument behöver en loggivare också? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
MatsY 1 Postad 13 Mars , 2011 Hmm... Är det inte fart över grund som är intressant i sammanhanget, att man gör 4,5 knop när man ligger uppankrad känns ju inte så relevant... förutom att det är en redig ström där... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser