Gå till innehåll
söndag 22 september 2024
Gäst Dick Gleisner

Problem med hydraulstyrning

Rekommendera Poster

Gäst Dick Gleisner

Har en gammal hydraulstyrning som heter ARJE, undrar om någon känner till denna ? Tacksam för all informatiom.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst Le Canard

Tillverkad någonstans i Norrland. Rattpumpen består av en kolv i en cylinder där ratten, via en skruv pressar hydrauloljan/vätskan i och ur hydraulledningarna. (Som en omvänd roder-cylinder) Omöjlig att kombinera med en autopilot på, då denna gör det möjligt för styrningen att inta dikt roder åt olika håll, både för rattpumpen och rodercylindern.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst Dick Gleisner

tack för informationen ! Båthälsningar Dick Gleisner

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst staffan

hej jag har också en hydraulstyrning som heter arje. har sökt instruktionsbok om den, men har inte hittat någon, har du möjligen en så jag kunde kopiera. tack på förhand.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst Per

Företaget som tillverkade styrningarna heter Arje och har www.arje.se alt 0910-33180 Mvh Per

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst Gunnar Lundell

Ohoj. Det sitter en Arje hydraulstyrning i min båt. En enkel manual har jag också. Vad är ditt problem?

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hej!

Hittade en gammal tråd. Nån som kan hjälpa med min Arje hydraulstyrning? Den är riktigt trög trots att båten varit i bruk i alla år, dessutom har den ett stort glapp.

Då man skall styra för första gången på dagen, känns det som om ratten rostat fast...

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

hej , jag är på jakt efter en  manual till arje styrenhet för båt bruk , jag försökte ringa i morse till företaget arje i norrland men dom kan inte plocka fram något längre ,  mvh , Lennart 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
28 minuter sedan skrev lennart72:

hej , jag är på jakt efter en  manual till arje styrenhet för båt bruk , jag försökte ringa i morse till företaget arje i norrland men dom kan inte plocka fram något längre ,  mvh , Lennart 

Om du startar en ny tråd med just ditt ämne så är sannolikheten större att du får ett bra svar.

Tråden du svarar i är nästan 20 år gammal, och de flesta som skrev i tråden är inte MG-medlemmar längre. @Kronvik gjorde ett försök för snart 10 år sedan, i tråden, men fick inget svar.

 

Skriv då gärna "Arje Hydraulstyrning" i rubriken.

  • Gilla 2

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
2023-07-19 vid 17:14 skrev lennart72:

hej , jag är på jakt efter en  manual till arje styrenhet för båt bruk , jag försökte ringa i morse till företaget arje i norrland men dom kan inte plocka fram något längre ,  mvh , Lennart 

Är det fortfarande aktuellt så har jag en fullständig manual.

mvh Anders.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...