Gå till innehåll
torsdag 13 mars 2025
Smurfen

Yamarin 68 DC 150hp

Rekommendera Poster

Är det någon som har egen erfarenhet av en Yamarin 68 DC med en F150 hp på akterspegeln. Misstänker att merparten valt att köpa den med V6:an (200 hp - 250 hp), men ni som åker omkring med en 150, hur är den att köra? Tittar både på en 64 DC och en 68 DC, men frugan vill ha kylen och toan och då blir det lite tajt med 64:an. Hur har ni som har en 64:a löst det med det sanitära?

Senast ändrad av Smurfen | 08 mars 2011 | 07:52

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Det går att pilla in en mugg i aktersoffan, en kylbox på glidskenor under förarastolen, en vask på passagerarsidan och ett gasolkök på ruffluckan o då har man ju åtminstone i teorin gjort en bobåt av 64an men jag har svårt att tro att det blir bra. 64an är en utmärkt DC men om man försöker få den att klara mer än den är gjord för blir det nog mest bara pannkaka. 68an låter absolut som ett bättre alternativ för dej.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag har en Yamarin 63 BR med 150 Hk och det är ju en betydligt mindre båt än 68 DC. Har aldrig provat 68 DC men jag skulle aldrig välja 150 Hk det måste bara bli en för liten motor. Även om det skulle fungera hjälpligt så tror jag du sitter med en svår såld båt med sämre andrahandsvärde senare. Man ska aldrig vara snål med motorvalet det har jag gjort en gång och aldrig mer!

/Havskatt

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag är benägen att hålla med Havskatten, oavsett hur väl det fungerar med 150 hp så blir du lättare dissad vid en ev försäljning av ekipaget. Enligt datat så toppar du 37 knop med 150 hp men med last och familj eller vänner fulla båten så kanske det inte blir så rappt längre. Det vore intressant att få svar av någon som kör kombinationen som sagt.

För min del skiter jag i toan.... OOOPS! ...ja jag har alltså ingen och bryr mig inte mer om det men jag skulle definitivt ge en peng för kyl/spis/diskho trots att jag är en utpräglad daycruiser och inte har för avsikt att bo i båten i någon större utsträckning. Jag blir bara så less på att packa upp och ner allting vare sig det är kylbox eller gasolkök eller käk med för den delen.

Hälsar

Bosse

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...