Smurfen 0 Postad 7 Mars , 2011 Är det någon som varit på båtmässan och sett Yamarins nya 65 DC. Synd man bor så långt norrut och att det inte passade att åka ner... suck!!! Vad tycker ni om den och hur är den jämfört med föregångaren 64 DC? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Havskatt 18 Postad 8 Mars , 2011 Jag var och tittade på den i Lördags och den var jättefin. Tycker dock att den var för liten vilket jag tycker även 64 DC är. Själv blev jag förälskad i 76 DC med nya 300 Hk /Havskatt Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Sirba 0 Postad 8 Mars , 2011 Jag var där i söndags och kollade på 65:an. Har en 64:a idag som jag är jättenöjd med men med 65:an har Yamarin fixat till många av de där småsakerna som jag saknar på min. Några förbättringar jag gillar: Djupare kapellgarage. Större ankarboxar (eller vad det heter). Både fram och bak. Djupare stuvfack under U-soffan, äntligen kan jag få plats med min CDF-18 kylbox. Något rymligare ruff men det var ganska marginellt. Sitthöjd numera. Lättare att kliva i med ny ruff-lucka. Plats för stor GPS. Vikbart bord, härligt! Äntligen teak att ha fötterna på vid förarplatsen. Lättare att öppna stuvfack under u-soffan utan att ta bort dynorna. Kom väl iofs 08 på 64:an men min är en 07:a. Steget för att slippa blöta ned dynan efter bad är också välkommen. Tog ett gäng bilder ur alla vinklar och vrår på 65:an, de finns här: http://www.flickr.com/photos/60463356@N08/ Hasse Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Smurfen 0 Postad 9 Mars , 2011 Hej Hasse! Jag har suttit en stund och tittat på bilderna du laddat upp... Vill-ha känslan är rätt stor. Har under ett antal år varit sugen på en yamarin 64. Nu när 65:an släpps så rabatterar dom ut 64:an. Fick i går ett pris på en ny 64:a med en F225 BETX för 440.000:-, men tittar man på nya 65:an så har dom definitivt lyft en redan bra båt ett snäpp till på det mesta. Har även tittat på 68:an, men då sticker priset iväg ytterligare 150.000 - 200.000... suck, svårt att bestämma mig. /Per Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
jarb 78 Postad 9 Mars , 2011 Schyssta bilder Sirba! Själv ska jag inspektera den imorgon. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Passo 2 Postad 9 Mars , 2011 Hej. Tittade på den i dag. Helt suverän in/utgång till ruffen mot 64:an. Här kan man nästan gå rakt in (jag är 188 cm) och ut utan några problem alls. Tidigare fick man ju i princip krypa in och ut. Bra och många stuvfack och att de är djupare än tidigare även då kapellgaraget. Helt klart något att fundera på! Mvh Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
JuniBo 0 Postad 9 Mars , 2011 Var nere i söndags och kollade. Antagligen var mina förväntningar lite uppskruvade för jag blev faktiskt besviken på 65:an. Intressant att läsa era olika kommentarer och se vad vi har för olika behov och önskemål på förbättringar. För min del så är avsaknaden av pentry i 64:an det som jag helst skulle vilja sett en bra lösning på i 65:an. När man läst förhandsinfo så har man fått känslan av att det skulle fixats också men det är nog en lätt överdrift tycker jag. En nersänkt diskbalja i ett hål som lämpar sig för förvaring av guldfiskar och ingen vettig plats för spisen var inte mycket att hurra för tycker jag. De övriga förbättringarna förutom då större stuvutrymmen, (vilket inte jag saknat faktiskt), var i huvudsak kosmetiska. Jag har också saknat teak i steget på baksoffan samt vid fötterna på förarplatsen men det är ingen kritisk punkt direkt. Fällbart bord är kanon men går ju att hänga dit även på 64:an om man har lust. Centrerad nergång till ruffen är väl den egentliga pluspoängen som jag ser det men jag upplevde inte att ruffen i något avseende var rymligare men där har jag kanske fel, hade ingen tumstock med mig utan gick på känslan :-). (Enligt säljaren var det ingen skillnad så jag funderade inte mer på det då). En 64:a med pentry är min optimala lösning så man får kanske byta upp sig till en 68:a istället. Men det blir ett jä..a dyrt pentry om ni ursäktar språket. Eller så får man fortsätta att ställa gasolköket på ruffluckan och grunna vidare på om/när man skall installera färskvattensystem. Någon som har tips på var man handlar en sån ifälld diskbalja som finns till 64:an? (Köper man den som Yamarin-tillbehör blir man ju rånad så gärna något bättre alternativ om det finns). Om jag skulle köpa båt idag så skulle jag välja 65:an inte på grund av förbättringarna i första hand utan för att den kommer vara modellen som gäller framöver, 64:an fasas väl ur sortimentet under detta eller senast nästa år skulle jag tro. Nu är det ju en prisskillnad på dem redan idag så det kanske inte blir någon ekonomisk skillnad i långa loppet, vad vet jag. Hälsar Bosse Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Passo 2 Postad 9 Mars , 2011 Personligen tycker jag inte att detta är rätt båt för den som vill ha kök, vask och toa då det som erbjuds endast är kompromisser. Själv nöjer jag mig med att det får plats en ok kyl för frukost tillbehör då jag sköter resten i land (toa, mat osv) och då är denna perfekt :-) Det finns ju ett par 68:or på blocket som inte ser alltför dyra ut om man vill ha mer rejäla grejer. Eller så kan man ju titta på en ngt äldre Amerikanare, där får man ju ganska mycket för pengarna om man nu inte är insyltat på just en Finsk DC. Mvh Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Smurfen 0 Postad 15 April , 2011 Är det någon som har hunnit provköra en 65:a och även har erfarenhet av en 64:a? Funderar på dessa två båtar. Nu när 64:an är påväg ut ur sortimentet, är det något man ska sats på eller ska man hosta upp yterligare 80.000 - 100.000 och gå på den nyare 65:an? Jag kommer sannolikt ha båten i många år (10 år?), så när jag ska sälja vid den tidpunkten så finns sannolitk inte heller 65:an kvar på marknaden i dagens skepnad. Det 65:an har som jag uppskattar är en mer praktisk nergång till ruffen och en instrumentpanel där man kan fälla in en plotter/GPS. Något jag tycker ser snyggare ut än att han en som sutter på bygel uppepå panelen.... fast den kostar så klart betydligt mer än en 64:a. Ni som idag har en 64:a utgår jag är nöjda och inte funderar så mycket på att byta till en 65:a eller... /Per Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Smurfen 0 Postad 2 Juni , 2011 Var inne hos en Yamarinhandlare i veckan och nu verkar det som att dom sänkt priserna en del. Tidigare ville man ha dryga 500.000 kr för en Yamarin 65 DC med en Yamaha F150. Nu har man sänkt priset med 30.000 kr till drygt 470.000 kr för samma paket. Hur långt ner är dom beredd att gå i pris? Är det någon som köpt en Yamarin 65 DC med en F150 i och fått ett pris som understiger 470.000 med en F150 i grundutförande? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Dunder 0 Postad 11 April , 2012 Har precis köpt en Yamarin 65 dc med Yamaha 225BETX.... Är otroligt nöjd so far. Har haft en Yamarin 6110 tidigare samt en massa andra DC och Kabinbåtar men en 65 dc är nog det bästa för vår familj. Sen blir den nog grymt rolig att köra med en 225:a på akterspegeln. Ser många fördelar mot 64dc tex: Större ruff, bättre och modernare ingång till ruff, plats för infällbar plotter, klass 3 godkänd låsögla i fören, större U-soffa, större ankarboxar, djupare kapellgarage, större badplattform, m.m. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
samuelb 0 Postad 6 Januari , 2016 Hej, hur funkar det att fiska i en sådan här fin båt. För mig är fiske viktigt men båten måste också vara en bra familjebåt. Dynorna antar jag att man lätt lägger i ruffen. Går det bra att skölja rent eller kommer det att lukta fisk? Samuel Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
BoatBruce 15 Postad 7 Januari , 2016 Hej. Dynorna går att ta bort, dock inte den som är för ryggstödet. Ska du fiska mycket, så är det nog en annan båt som gäller. //BB Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser