Gå till innehåll
fredag 03 januari 2025
Mambo

Någon som behöver båttransport Sthlm-sydsverige?

Rekommendera Poster

Jag har köpt en segelbåt i Blekinge och har ordnat med en båttransportfirma där nere som kommer att köra hem båten till Stockholmstrakten.

Men båttransportören ser gärna att han kan kombinera resan med en transport på tillbakavägen också, jag önskar hitta någon att dela transporten med.

Är det alltså någon som behöver få en båt transporterad från Mälarregionen till sydsverige nu på vårkanten (mars till mitten av april)?

Han kan ta segel- eller motorbåt, han har lågbyggt släp och kran för rätt stora båtar.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Köpt båt i Karlskrona som jag skulle behöva frakta till Sthlm. Synd det var åt samma håll.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

När jag köpte båt i Sthlm, 11*3m och ca 6 ton, och ville ha transport till Skåne kontaktade jag några olika transportörer med erforderlig kapacitet. En dag några veckor senare ringde en och sade att nu kunde han ta den om jag fortfarande var intresserad. Han hade då en annan frakt från Skåne att kombinera med. Priset för frakten blev då också överraskande bra. Bortsett från snöglopp vid lossningen ( nov.) funkade allt perfekt.

Så, ta kontakt med potentiella transportörer. När någon har passande transporter i båda ritningarna hör han av sig.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag tror inte bara att man ska jaga lägsta priset, det viktigaste är att man hittar någon som tar väl hand om båten och ser till att ingenting händer både under lyft och transport. Det kan vara bra att ha koll på hur transportörens historik ser ut, om det finns en tilläggsförsäkring som täcker ett värde som överensstämmer med båtens, mm. Men visst -det kostar ju rätt många sköna tusenlappar så det kan vara värt att kika runt lite.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag vill förtydliga lite och nämna; att den återtransport mot sydsverige som det gäller inte nödvändigt behöver vara exakt från Stockholmstrakten. Den firma som transporterar kan säkert pussla ihop det på något sätt ifall det är från någon annan ort i mellansverige eller norrut.

Senast ändrad av Mambo | 20 mars 2011 | 18:03

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Har noterat att det är många båtar ute till försäljning nu när vintern äntligen börjat släppa sitt grepp. Det borde snart börja bli en del avslut på affärerna också, vilket i sin tur leder till att några av båterna behöver transporteras till nya hamnar.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag har samma behov men söker någon som ska till ostkusten från väst. Har åkare och bra pris.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Vem är det du anlitat för transporten? Det finns några riktiga bottennapp när det kommer till att frakta båtar i Sverige. Själv anlitade jag Compass East, det blev riktigt riktigt bra. Oerhört skickliga.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Tänkte bara berätta att transporten av min båt från Blekinge till Stockholm sker nu på måndag 11/4  vilket innebär att det finns en utmärkt möjlighet ifall någon behöver få sin båt transporterad till sydsverige tisd den 12/4.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Nu är min båt transport avklarad och därmed är inte längre transportören ute efter någon återtransport. I alla fall inte i samband med detta uppdrag.

Men ni får gärna höra av er , ifall ni har liknade behov, så kan jag berätta hur fint det fungerade med allting och att båten mår bra som fick åka på luftfjädrad vagn.

Nu börjar vårrustningen på allvar för min del.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...