2HOT4U 3 Postad 5 Mars , 2011 fick PM från medlemmen EUpromo Winner. Congratulations!!! I am happy to inform you that your login/account with MARINGUIDEN has won you the sum of 500,000 British Pounds. Your login/account attached to ticket number 102-4458123-7229 with serial number 3771-95 drew lucky numbers 7-14-17-23-31-44. This is a part of EU free lotto program held on 28th of February 2011 at London. You are hereby advised to contact the clearing officer in London for details and your prize money. Name: Mr. Ronald Watson Email: rdwatson@live.co.uk Sincerely, John Blake. Online Coordinator. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
crabfish 61 Postad 6 Mars , 2011 Grattis! Kul att någon kan få något tillbaka från MG. Visste inte att de körde med vinster på inlogget. Förslagsvis köp en ny fin båt för alla pengarma. Glöm inte att återkomma hit och berätta hur det gick Tipps till alla, skicka ett mail till rdwatson@live.co.uk så kanske ni får vara med på lotteriet också. (nej låt givetvis bli, ni blir blåsta) Se upp för all som verkar som ett intressant alternativ där det verkar som at du får bra fördel av affären. Verkar vara många i england som lyckas blåsa snälla svenskar. ::Harry:: Senast ändrad av crabfish | 06 mars 2011 | 07:13 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Kapitano 0 Postad 6 Mars , 2011 Jag är glad att kunna meddela att din inloggning / konto med MARINGUIDEN har vunnit du summan av 500.000 brittiska pund. Din inloggning / konto som är kopplat till biljettnummer 102-4458123-7229 med serienummer 3771-95 drog turnummer 7-14-17-23-31-44. Detta är en del av EU: s fria lotto program hölls den 28 februari 2011 i London. Du är härmed rekommenderas att kontakta clearing officer i London för detaljer och dina prispengar. Är inte det här mot reglerna att sätta in den här annonsen. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
toaen 510 Postad 6 Mars , 2011 Kom detta via Maringuidens medelandetjänst? Jag har ju en mailadress som jag visar offentligt. Jag får var och var annan dag liknande mail och nästan dagligen mail från min mailoperatör att jag skall skicka in alla inloggnigsuppgifter, annars kommer mitt mailkonto att stängas av plus en massa andra typer av mail med allehanda frågeställningar och erbjudande. Alla sådana mail åker direkt i papperskorgen uta att öppnas. Om jag hade fått alla de pengara jag genom åren påstås ha vunnit, hade jag varit en mycket rik man - pengar. Några vunna pengar har det nog aldrig varit frågan om. Frågan är bara hur dom hade tänkt att lura mig. Fick ett mail för ett tag sen, där en (påstådd) banktjänsteman i London, ville ha min hjälp för att utföra en kriminell handling. Jag skulle få 40% av det han skulle lura till sig med min hjälp eller ca 45 miljoner kronor. thallatha.blogspot.com/2011/01/skulle-snart-kunna-kopa-ny-bat.html Men nått måste de som sysslar med denna typen av brottslig verksamhet tjäna på den, annars hade de inte varit så enträgna och lagt ner så mycket arbete på att försöka lura sina medmänniskor. Det är ju inte på hederligt arbete som man blir rik. För att tjäna stora pengar måste man nog leka med andra människors väl och ve. Dvs va börsmäcklare eller bedragare. I den sista gruppen ingår väl VD;ar för stora företag som av girighet tar ut stora bonusar. tommy Rik - pga fyra barnbarn Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
crabfish 61 Postad 6 Mars , 2011 Se upp riktigt nu. Med stor sannolikhet så ska man sedan betala in en avgift för att erhålla pengarna och denna avgift kommer återbetalas till 98% Du kommer troligen från börja kunna se dina pengar insatta men kan inte ta ut dem ännu. När du betalat avgiften så försvinner din vinstsumma och även den inbetalda avgiften. Du kan då endast polisanmäla det hela som bedrägeri men polisen står maktlös. Ett enkelt sätt att blåsa människor. Sätten att fånga dig till att gå på detta kommer bara utvecklas men syftet är samma. Att blåsa dig. Varna alla du känner för denna typ av skit. Goda vänner som blev lovade en hund från England då ägarna inte kunde sälja den (valp) och skulle bara betala fraktkostnader. Allt såg perfekt ut men sedan blev det problem och de fick betala mer och mer och tillslut blev blåsta på allt. Våra vänner är långt ifrån lättlurade men när man är så ful att man blandar in känslor om som en hund som sitter fast på en flygplats i väntan på någon deposition som flygplatsen krävde (påhittat) mm så kan vem som helst åka dit. Jag vet att liknande varit upp förut och då gällt försäljning av båtar eller bilar men uppfiningsrikedomen är stor bland bedragarna. ::Harry:: Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Pentax 724 Postad 6 Mars , 2011 Och detta sker med MGs goda minne! Jag fick något liknande för ett tag sedan jag raporterade det här på forum anmälde mitt inlägg för att någon admin. skulle titta på det, så skedde säkert också för anmälan var bortagen men ingen komentar från ansvariga. Kanske MG får vara med och dela lite på kakan? Kalle Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
toaen 510 Postad 6 Mars , 2011 Harry Har förstått att jag inte är tillräckligt kreativ och dessutom inte har så stor kärlek till pengar. Det senare bevisas ju dessutom av det faktum att man har båt(-ar). Sen har man ju också den negativa själsegenskapen att man är ärlig. Av bitter erfarenhet i livet har jag, den hårda vägen, lärt mig att man inte ens skall va ärlig i de dagliga mötena med normala människor. tommy Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Lasse-L 341 Postad 6 Mars , 2011 Men jag är rik. 100 000000 mark Kan någon växla in till Skr så är jag beredd att ge 40% oxå. http://lasselundell.se/page28.html Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
crabfish 61 Postad 6 Mars , 2011 Skojare har alltid funnits. Nu finns internet och deras hyss sprids bara mer. ::Harry:: Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
ChristerN 2 531 Postad 6 Mars , 2011 Fick samma... Vi blir kanske många om att dela prissumman ;-) Dags att MG bannar den IP användaren har. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
J-bro 1 Postad 6 Mars , 2011 o jag vann också undrar om vi får dela på pengarna.... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
ChristerN 2 531 Postad 6 Mars , 2011 Rapporterar inlägget så att admin vaknar och bannar IP-adressen från EUpromo. Hoppas du ursäktar ;-) Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Raceboat 9 Postad 7 Mars , 2011 Stort grattis till vinsten, vilken tur du har. Men det är ju lite otur i turen att du vinner just nu när pundet står så lågt..... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
crabfish 61 Postad 7 Mars , 2011 Eftersom det rör sig om lurendrejeri så kan du vara glad åt att pundet står så lågt så du riskerar att förlora mindre ::Harry:: Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Ebzet 0 Postad 10 Mars , 2011 Fick samma mail jag också den 5.e mars. Mailade admin men användaren var redan borta när jag kollade idag... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Sator 25 Postad 14 Mars , 2011 Ahhhh!! Om jag lämnar ut mitt kontonummer, så kan han sätta in fliset där! Om det nu skulle vara en bedragare, så får han ta alla pengarna som finns på kontot! Har man inget att förlora, kan man bara vinna!!!!! Hehehehe Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
wtf_mate 2 Postad 16 Mars , 2011 Jag fick ett liknande meddelande via MG här om dagen. Fast då var det en Filipinsk kvinna vars make blivit mördad och hon hade som tur var bara blivit skadad. Nu hade hon och hennes man varit förutseende och deponerat sin förmögenhet på ett engelskt bankkonto. Tyvärr vågade hon inte röra sig ens hemma i Filipinerna men behövde någon pålitlig som mot en liten belöning bestående av 15% av saldot på kontot hjälpte henne få ut pengarna. Jag svarade givetvis inte på mailet men när jag väl svarat kommer alla de administrativa avgifter som jag måste betala gissar jag. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Jansan 1 Postad 16 Mars , 2011 Jag svarade och fick pengarna. Semestern räddad Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Lasse-L 341 Postad 16 Mars , 2011 Missade du filipinskan????????? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser