Gå till innehåll
tisdag 05 november 2024
jogge1975

motorbyte+ drevbyte sea ray200 ov

Rekommendera Poster

ska byta motor i min sea ray 200 91:a till en mercruiser 5.7l 260hk och behöver lite hjälp med vad för drev jag ska montera till det.vill ha ett bravo 3 drev.måste jag byta sköld och det då,vilket drev kan jag sätta på som passar på det som suttit innan.tacksam för hjälp

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Om du berättar lite om vad du har nu så blir det enklare att svara. Men gissar på att du nu har Alphadrev och vill du byta till Bravo så måste du byta allt, dvs sköld osv. Inte så svårt i och för sej för hålet i akterspegeln är lika. Ev. kan du behöva borra 2 hål till för de övre bultarna. Men ge lite mer info om vad du har nu så kommer du få mer tips..

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

det är just det att jag inte vet vad för drev det suttit i båten,jag köpte den utav en person som fått det stulet,jag vet att det satt en v6:a mercruiser i den.kan jag se på skölden på nått sätt vad det är för nåt.funderar på att bara köpa ett drev som passar att bara sätt dit då allt redan sitter där,om jag nu måste byta allt för att få dit ett bravo 3 drev.det måste väl finnas nåt sätt att se vilka drev somm passar på skölden,finns det nån som vet hur man räknar ut vilken utväxling man ska ha, tacksam för hjälp.....det börjar bli bråttom nu solen tittar fram

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

OK, då e man med...  Årsmodell -91 är lite knepigt att säga. Detta år kom Alpha gen II men det finns även gen I på denna årsmodell av båtar beroende på när båten är byggd. 

Titta in i bälghuset och se om du kan se en aluminiumring där ca 7-8 cm in. Syns tydligt och i så fall är det ett gen II. Om inte, gen I. Utväxlingen till V8 ska vara 1.50 (1,47).

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...