prototypjocke 0 Postad 3 Mars , 2011 Hallå alla sommarsugna. Har just köppt en akterpropeller till våran Maxim 26. De blev en Sleipner 40/125, en likadan som vi har fram för enkelhetens skull så nu ser vi fram emot våren. Ska bli spännande att se om de blir så bra jag tänkt. Alltid retar de ju någon........ // Jocke Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
excel319 500 Postad 3 Mars , 2011 Hade det inte varit billigare med ett roder Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
prototypjocke 0 Postad 3 Mars , 2011 Roder fungerar ju bra framåt och när båten rör på sig........... Var för ska man inte göra de så enkelt för sig som man kan. Jag tycker de e roligare att komma dit man vill i hamnarna även om de blåser lite. Om jag e ute själv med mina tre barn så e de ganska trevligt att slippa oroa sig för hur fan ska de här gå. Men som sagt. Alltid retar de ju någon.......... // Jocke Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Westfjord26 9 Postad 4 Mars , 2011 Jag kan ju förstå det på en betydligt större båt än din, känns lite överdrivet, eller är det ett litet sting av avundsjuka jag känner? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
excel319 500 Postad 4 Mars , 2011 Klart det är bra med hjälpmedel som höjer säkerheten. Jag är bara lite allergisk mot alla som inte kan lära sig att köra båt utan använder bog/häckpropellrar i alla situationer. Inte ens i bleke kommer de dit de vill utan att föra en massa oväsen och det är inte säkert att det lyckas ens då. Med detta inta sagt att det gäller dig Jocke. Det har jag ingen aning om. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Flayban 1 Postad 4 Mars , 2011 Hej. Ja hadde akterpropeller på min förra båt en Forbina 9000. http://forbina9000.dinstudio.se/fullview~18.html?files/Caows.jpg Det är riktigt roligt när man fickprkerar i tånga hamnar. Ett bra hjälpmedel. Lycka till. //Jonas Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser