ancas 0 Postad 2 Mars , 2011 Är det någon som vet om DCI Scandinavia AB är godkänd av svenska transportstyrelsen att utföra CE märkning av importerade fritidbåtar Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
wtf_mate 2 Postad 10 Mars , 2011 Tror inte att Transportstyrelsen har något att säga om detta då det är en europeisk märkning. Köper du en båt som är CE märkt i t.ex Italien så gäller den i hela EU. Vad jag vet så ska certifieringen utföras av något ett anmält organ / certified body och om man ska tro deras hemsida så har de ett partnerskap med just ett sådant i NL. Stämmer detta så ser jag ingen anledning till att det inte skulle vara OK. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
sea-ray_230 0 Postad 10 Mars , 2011 För att det inte ska bli tokigt så rekomenderar jag starkt att du kontaktar Transportstyrelsen Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst Gobben Postad 10 Mars , 2011 På den här webbsidan hittar du allskön information. http://www.transportstyrelsen.se/sv/sok Skriv in CE-märkning i sökrutan! Edit; gjorde ett tillägg Senast ändrad av Gobben | 10 mars 2011 | 11:41 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
alubatar 22 Postad 10 Mars , 2011 Ettt anmält organ är beroende på klassificering är båten c klass behöver man ingen anmält organ. Jag har Frederik Hettemark från CE proof som fixa mina papper även om båten är klass B Sen får man kontakta typ DNV för certificering. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser