Gå till innehåll
söndag 09 februari 2025
Flipperskeppare

Tips på firma som svetsar bränseltank i Stockholm

Rekommendera Poster

Jag ska låta tillverka en bränsletank (diesel) i rostfritt, ca 200 liter. Någon som har tips på en bra firma som kan göra ett sådant jobb i Stockholmsområdet? Gärna någon som svetsat bränsletankar förr  och vet vad man ska tänka på angående dimensioner på rör, skvalpskott osv.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hej,

jag kan varmt rekommendera Järna Rostfria. Har låtit dem tillverka septiktankar åt mig vid två tillfällen, samt även jolledävert och lite annat. De gjorde tidigare bränsletankar åt Ryds så de har erfarenhet även på det området. När jag kollade priser på septiktankar var de klart billigare än alla andra.

Visst, det är en bit till Järna (strax söder om kringelstan), men de har ofta jobb i Stockholm, så man kan bestämma träff när de är i närheten.

MvH,

Stefan

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Thimanders Rostfria i Årsta är en annan firma som kan det där med att svetsa rostfritt.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Fogas borde kunna göra detta också.

Jag har gjort saker på thimanders och de är otroligt proffsiga och duktiga. Dock blev priset lite högre än jag tänkt, men kvalitén blev suverän, och det är ju aldrig dyrt förrens det är dåligt :)

/Danjel

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Yanmars (svenska) original tillbehörstankar tillverkas av Järna Rostfria, vi beställer alltid våra tankar därifrån. Bra jobb och leveranstider.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag kan nu avge rapport.

Två tankar tillverkades för priset 8000 kr styck, inklusive manluckor, anslutningar och givare.  Tog väl lite mer än de tre veckor de hade angett men inte farligt länge. Tankarna blev exakt som jag ritat dom, möjligen undantaget att sidorna buktar något men det tycks vara normalt för rostfria tankar.

post-21399-1394236685,1826_thumb.jpg

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...