Gedda 24 Postad 27 Februari , 2011 Ännu en fråga om mina nya rutor. Har inga krav på att det ska vara thermorutor. Det ska vara härdat glas och imfria. kan man limma ihop två glas och på så sätt få imfria rutor? som det är nu så immar rutorna igen bara man tänder några värmeljus :-( Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
alubatar 22 Postad 27 Februari , 2011 Kanske du ska fundera och köpa de hos plasmans ändå han har härdade fönster och även isolerglas. Vet inte hur många och hur mycket kvadrat det är men de är inte så dyra som man tror. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Funkis 143 Postad 27 Februari , 2011 Ett sätt jag testade är att lägga två vanliga rutor med ett litet mellanrum mellan dem. Det funkade tyckte jag i de flesta temperaturer. Men det måste vara tätt mellan fönstren för annars kommer fukt in! Jag kom på det här när jag bara skulle förstärka rutan och helt fräckt la en ruta till utanpå. Har ingen aning hur din båt ser ut men att limma ihop kan funka men en spalt mellan ger nog mer isolering? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
asmundtorp 0 Postad 28 Februari , 2011 ska vara speciell list mellan rutorna samt fogmassa ,annars får du kondens imellan glasen .finns även med dubbla plastrutor som ruta .gå in på gfab.se där står mycket om glas . Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Macke75 0 Postad 28 Februari , 2011 Ditt problem ang kondensen på glasen kommer du inte bli av med även om du hade provat att limma på ett sk extra glas på den befintliga rutan.(Antar att din båt inte är vinterisolerad).Jobbar inom glasbranschen och det är inte värt besväret.Jag hade monterat´ ventiler för att få genomströmning av luften.Markus Senast ändrad av Macke75 | 28 februari 2011 | 18:46 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser