Esteve 0 Postad 25 Februari , 2011 Någon som har erfarenheter av att handla från detta företag? Är de att lita på? Billiga/dyra? Finns det bättre alternativ? Annat? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
RikardE 265 Postad 25 Februari , 2011 Jag köpte en motor till min förra kärra hos honom. Jag ser honom som pålitlig, fick det jag beställde, snyggt och prydligt, lite strul med tändsystemet, det var inget snack, han skickade nya delar direkt. Bara å köra Det är ju knappt så att det är billigare att köpa alla delar som man behöver vid en renovering, planing av toppar osv.. Jag har iofs inte orken eller utrymmet att renovera, kanske blir billigare, men då är det endå en gammal motor.. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
knap 0 Postad 25 Februari , 2011 Jag köpte ett Longblock o avgaslimpor mm av honom, se till att få priset specificerat på papper, han gav mig ett pris o sen blev det ett annat på fakturan som han dessutom la till moms på o då var han helt oresonlig. Jag rekomenderar inte att handla av honom, om man får problem så är han inte det minsta serviceminded. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
wreckdiver 8 Postad 25 Februari , 2011 Skulle rekommendera dig att läsa igenom bla denna tråd på boatlife. http://www.boatlife.se/forum/index.php?showtopic=10683&st=0&p=282297&hl= usa online&fromsearch=1entry282297 Du kan också söka på företaget ifråga och själv bilda dig en uppfattning. /Håkan Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Capitan 288 Postad 26 Februari , 2011 Gäller det köp av deras renoverade motorer så KÖP INTE. Gamla renoverade jänkemotorer. Kan hålla några dagar eller några år. Nytt är en annan sak. Har läst en del på bla boatlife om kunder som kört ras och usaonline skyller alltid på att de kört med för snål blandning när det bevisligen berott på dåliga kolvar och sönderrostade toppar. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
crabfish 61 Postad 26 Februari , 2011 Har läst större delen av inlägget på boatlife enligt tippset här ovan. Oj oj oj. Påminner om serien fuksbyggarna på tv. Tacksam för tippset. Kommer ALDRIG vända mig till den firman. För de som ändå fundera så läs inlägget på Boatlife ::Harry:: Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
alubatar 22 Postad 26 Februari , 2011 De har kanske tittat för mycket hur amerikanarna gör, mycket snack men lite kunskap. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Esteve 0 Postad 26 Februari , 2011 Ok. Tack för svaren! Det verkar alltså finnas anledning att vara lite skeptisk. Finns det då några andra alternativ att på ett smidigt sätt köpa delar från US? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
crabfish 61 Postad 26 Februari , 2011 Ev kan man kolla på ebay Finns massor där men försök välja de som är seriösa. Själv handlat marindelar via ebay och blir mycket billigare. OBS att det tillkommer moms, tull och frakt. Tullen brukar vara mycket låg men moms och frakt påverkar priset. ::Harry:: Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Minego 13 Postad 26 Februari , 2011 Bättre alternativ vet jag inte men kolla med Ancora Marin oxå, Rapido Marin!!! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
politby 1 Postad 26 Februari , 2011 Jag kan starkt rekommendera Michigan Motorz: www.michiganmotorz.com Stort sortiment, bra priser och pålitlig frakt. Senast ändrad av politby | 26 februari 2011 | 21:28 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
swede_1 0 Postad 28 Februari , 2011 Finns det någon som handlar av Usaonline.se som inte är missnöjd? Verkar som att dom levererar en och annan motor men det enda som kommer fram (rätt eller fel) är missnöjda kunder. Själv sugen på en 454 dom har, och vill gärna höra. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
crabfish 61 Postad 1 Mars , 2011 Läs inlägget på boatlife så förstår du. Såvida du inte är ägare eller har kopplingar till dem. Exempel I hänvisade inlägget finns det svar från usaonline och även en nöjd kund som lovordar dem. Det visade sig att nöjd kund hade samma ip-adress som usaonline och sedan kom det fram att det var de själva som lagt in svar med annat användarnamn Tycker du det är seriöst? Vidare exempel usa online hänvisa skriver att under tvisten med den missnöjda kunden som gjort inlägget att usaonline sålt för dryga 30 miljoner och då borde ha många nöjda kunder. Kikar man sedan i redovisningen (aktiebolag) så hittar man endast bråkdelen av detta i rapporterad omsättning. Sedan är det en tvist om hur motorn gått sönder och flera kommenterar om liknande fall och ofta fått samma förklaringar med snålt bränsle samt felaktig tändning. Vad är sant? Läs inlägget. Tar dock ca 2 timmar att läsa allt. Och avgör själv. Att TS kanske inte borde gjort som han gjorde är en sak men hur man hanterat ärendet är inte bra. Själv kommer jag aldrig göra affärer med risk att hamna i liknande situationer. ::Harry:: Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
FredrikB 1 Postad 1 Mars , 2011 Jag har också läst hela tråden på boatlife (och haft en kort diskussion på båtmässan med honom för några år sedan). Och vet lite om kunskapsnivån hos de som deltar i diskussionen. Skulle absolut INTE handla av den mannen... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
boso 0 Postad 1 Mars , 2011 Jag är väldigt nöjd me rapidomarine. Long Block limpor (alu) 20 kkr inmomsat, intullat fritt frihamnen sthlm /b Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser