Gå till innehåll
lördag 08 februari 2025
NicklasE

Garmin 525 alt 526

Rekommendera Poster

Bara en fråga var är det för skillnad på Garmin 525 och 526. Visst jag vet att 526 är en uppföljaren men som sagt vad är den största skillnaden.

Nicklas

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Tack

Det jag hört är att det skulle vara mycket bättre bild på 526an,,,men då man ser på detta du rekommenderade så är upplösningen detsamma på 525 och 526. Hur ligger det till, någon som sett irl hur det är ?

//Nicklas

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

525 hade jag tidigare och den har bra upplösning. Själv tror jag skillnaden ligger i att 526 har möjlighet till nätverksanslutning via det nyare NMEA 2000 vilket inte 525 har samt möjlighet att spara fler waypoint. Jag anser att 525 är ett bra köp om man vill ha en 5 tummare

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Ok tack. Någon annan som i verkligheten har sett skillnaden på bilden mellan dessa två. jag hörde bara på bryggan att 526an har bättre bild men som sagt tittar man på upplösningen e det ingen skillnad. Och det går ju fortfarande att få tag på 525an som ju är bra mycket billigare.

//Nicklas

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag har en 525 själv och har jämfört i butik med 526:an och ser ingen skillnad. Nu är det svårt när inte apparaterna står bredvid varandra men det är i alla fall inte så stor, om någon, skillnad att jag reagerade för det. Dina kamrater kanske jämför med 520 och då är det en stooor skillnad. I övrig verkar det mest var lite ny mjukvara i 526:an. Som tidigare sagt NMEA 2000, fler rutter, fler waypoints och fler spårpunkter möjliga. Det verkar dock inte möjligt att uppgradera 525 till 526 :-(

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

VIB gjorde en jämförelse för några nummer sedan. Har för mig att den senare modellen (526) har en snabbare processor.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Exakt samma maskin förutom att 526 har nätverksutgång. Uppgraderar man en 525a hos någon återförsäljare heller på Garmins hemsida så blir det samma maskin förutom närverksanslutningen. Processor och upplösning är den samma.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hej!

Jag har en Garmin 525 som jag är mycket nöjd med,men jag tycker att symbolen (båten) som visar positionen på sjökortet är för stor.Den tar för stor plats och skymmer sjökortet.På garmin 526 kan man i menyn välja storlek på symbolen och utsende-en pil eller båt som symbol.Jag fick tidigare felaktig information från Garmin att det  genom en programvaruuppdatering skulle gå att få den funktionen i 525.Fick  i Garmins monter på mässan info att det inte går.

Mvh Optimisten

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Har en 526!

Processorn ska vara snabbare och även Gps mottagaren ska vara bättre

Från Garmins hemsida

526 har en snabbare processor för snabbare zoom och panorering på sjökortet. Slutligen har de en högkänslig GPS-mottagare för snabbare och bättre positionering

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...