Gå till innehåll
måndag 23 december 2024
Gäst moderator

Försnack / Uppladdning Allt för sjön Stockholmsmässan

Rekommendera Poster

Gäst moderator

Hej forumet och alla båtälskare.

Nu börjar uppladdningen inför vårens stora mässa på ostkusten.

http://www.alltforsjon.se/for-besokare
Mässinfo finns genom Facebook med för dom som nyttjar det.

Båtmässan är oftast det stora kanonskottet som talar om att ännu en båtsäsong är i antågande.
Gamla saker för allmän beskådning samt alla dessa goa nyheter som man bara inte får missa.
Gå runt bland båtarna och drömma om kluckande vatten runt bogen, plaskande barn från badbryggan och det underbara månskenet över spegelblankt vatten.

Båtmässan syfte betyder så olika för alla.

Något speciellt som ska inhandlas, kännas på och ögnas igenom eller ska ni bara som så många andra bara softa runt och insupa den helt underbara atmosfären som en båtmässa ger såhär innan den stora vårrustningen kommer igång.
Träffa och tjöta bort en stund med likasinnade tokar. Fika och bara njuta av den stundande säsongen.

Så vad har du/ni för mål (och förhoppning) med årets båtmässa?
Varför åker ni dit iår (igen)?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Nu kan jag inte låta bli...om nu båtmässan är så viktig, varför var inte MG representerade på mässan i Göteborg?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Kommer dom att va på plats i Stockholm - då?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hej!

Maringuiden och våra båttidningar Båtnytt, Segling och Vi Båtägare kommer att ha en monter på Allt för sjön.

Ni är alla varmt välkomna att besöka oss i monter AG:04.

Hoppas vi syns på mässan!

//Lena

Senast ändrad av siteadmin | 25 februari 2011 | 08:46

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Biljetterna ligger redan hemma. Vi har inte tänkt att köpa något utan åker bara dit för att få titta oss omkring. Båtar tittar vi på tillsammans men sedan brukar frugan hamna bland kläder & skor medans jag kikar på tillbehör.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst moderator

- Westfjord -

Varför inte MG var representerade på GBGmässan har jag inte riktigt kläm på men jag kan kolla med admin och återkomma till dig om du vill. Det var beklagligt att MG inte var representerade i GBG men desto större anledning att komma in i montern i Sthlm då ist. Kanske kan du ta en pratstund med Lena då så får du svar på din fråga personligen.

- 666D3 -
Ditt upplägg kan nog många känna igen sig i.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Det berodde nog på att jag hade velat till det och bestämt dag för ett möte i Stockholmstrakten när Göteborgsmässan var, med lite jobb i våra östra utmarker både före och efter mötet.

Nu har jag garderat mig. Jag är i Stockholm hela veckan före tillsammans med frun, men skickar hem henne med tåg. Köpte biljettter till tåget idag. Sen kan jag i lugn och ro besöka mässan. Måndag och eventuellt Tisdag om jag vill.

SJ, SJ, gamle vän.

Det enda jag funderar på att köpa är en ny Japansåg och några resevblad till de två andra jag har. Man släpar rung grejor och när man behöver nått ligger det nån annan stans än där man just beffinner sig. Hittade föresten min stora borrsats som jag letat efter senaste veckan. Den stod väl synligt i båten, där jag varit och letat flera gånger. Skall föresten köpa ytterligare en sådan, så jag kan ha en i båten, en i snickeriverkstade och en i sommarstugan, fast det blir inte på båtmässan.

Det i bvåtrväg som jag är intreserad av är Ipad och om det finns nåt bra alternativ för navigering i stället för datorn. Sen blir det väl lite allmän rundvandrig och koll och tjöt med diverse försäljare.

tommy

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

En mässa består av drömmar, som tyvärr endast blir bara drömmar. Så jag tar en titt i fotoalbumet ibland och det gör jag lite var dag över vintern och nu börjar det suga på riktigt.

Sotenäs kanal.

Senast ändrad av Kapitano | 25 februari 2011 | 09:23

post-10016578-1394236629,1142_thumb.jpg

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

För att återgå till vad tråden handlar om så glömde jag att jag nog ska handla lite om det inte sker innan mässan. Nya boken från Hydrographica, nytt sjökort från Garmin och så vill jag ha mörker  & värme kameran Flir M-625L men inser att priset är alldeles för högt för mig. Tydligen valde jag rätt navigator i höstas om man får tro Vi Båtägare nr 3 2011 så det behöver jag inte ens fundera över. 

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Fördelen med en mässa, är nog om man inte har mycket pengar, att man kan hitta många uppslag och ideer som man kan göra själv till en överkomlig kostnad.

post-10016578-1394236629,2402_thumb.jpg

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Garmin 720

I mitt nätverk blir det såhär

Senast ändrad av 666D3 | 25 februari 2011 | 15:04

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Same shit different day eller vad säger man?

Naaa vi åker allt till mässan iår igen. Tradition på något vis. Brukar sällan handla nåt där men kul att kolla runt på tillbehör i första hand.
Ska se vad för lösningar det finns med VHFradio samt sugen på led-lanternor.

Ett besök i hydrograficamontern och bära hem ett par sjökort till ska vi väl göra med.

Oftast tycker jag att man SKA handla en viss sak men kommer hem med helt andra saker. Märkligt beteende va.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Alltid kul att strosa runt och koll in nya båtmodeller. Men det ska även inhandlas lite gerjor. Det är dags för ett nytt ekolod samt solceller. Ska bli kul med båtmässan i år igen laugh

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Tänker vara där idag. Strosa runt. Ev se om det blir en gummijolle i år. Ev ny gasolspis. och vad man nu kan komma hem med.

Möjligen också knacka på ett HR-skrov och lite skämtsamt fråga om delamineringar och bli utslängd ur deras monter. :-P

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Bästa båten på mässan!

Den har allt! samvarorum, bastu och ger en helt ny innebörd till begreppet flybridge!!

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag har inte hunnit dit än personligen. Min röst var iaf där idag utsänd från Stockholm Radios lokaler på Karlavägen. wink

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst moderator

Svaret på din fråga kommer kanske lite sent, men här är svaret som jag vidarebefordrar direkt från Olle, chefen för interaktiva medier på LRF Media.

LRF Media är ett av Sveriges största mediaföretag som sammanlagt ger ut 45 tidningar. Vi är också Sveriges största båttidningningsförlag och förutom Maringuiden så ger vi också ut Vi båtägare, Segling och Båtnytt. Förlaget blir varje år inbjudet att vara med på hundratlas mässor. Det går lätt slentrian i det och kostar  många miljoner och mycket tid om vi ska vara med på alla mässor. LRF Media har därför med åren blivit allt mer restriktiva. Vi försöker i stället tänka nytt hur vi ska möta våra läsare och våra annonsörer.  Det faktum att vi inte hade någon monter på Göteborgsmässan innebar ju inte att vi inte var där. Vi fanns med i olika båtföretagsmontrar, vi delade ut tidningar, våra redaktörer och säljare fanns på plats och vi hade många och bra möte med våra annonsörer och läsare. Vi var själva väldigt nöjda och tyckte vi ut mycket av mässan. Kanske kan vårt upplägg på Göteborgsmässan bli en modell också för LRF Media på andra mässor. Men detta innebär inte att vi för all framtid kommer att göra på samma sätt. Vi omprövar hela tiden vår mässnärvaro, vi försöker tänka nytt och vara kreativa.

Olle Sjökvist
Chef Interaktiva Media
LRF Media

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Tackar! Dock tycker jag det var lite tråkigt att just MG inte var representerade med egen monter, men vi kanske ses nästa år.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

du är inte ensam om att sakna MG och tidningarna på GBGmässan.. här är en till!

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Det gör väl varken från eller till att MG står på mässorna. Det tillför väl egentligen inget.

Träffade ett par tjejer (Lena?) på Älvsjömässan ifjol och slängde lite käft - fast i all vänlighet. I år var väl det enda man såg av MG på Älvsjömässan ett par bidskärmar på väggen. Det är väl de som skymtar långt borta till vänster bakom dragspelarna.

Man går väl på båtmässan för att titta på båtar och tillbehör och lyssna på ett och annat föredrag, och framför allt tjöta med de olika försäljarna.

MG får - i varje fall jag - stor daglig dos av hemma vid datorn.

Det är föresten isfritt på Hasslösund. I springet ligger isen mellan alla pontonbyggorna och hidrar att man blir frestad att sticka ut med båten. Som tur är har jag en lånad vinterplats med tillgång till el, längst in i hamnen. Hade jag legat på min egen plats hade jag kunnat sticka ut och segla sen några dar.

Jag får hoppa att isen ligger länge, så man inte hittar på dummheter som tar bort tid från båtjobbandet. wink

tommy

post-945-1394236649,4648_thumb.jpg

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...