Peraero 0 Postad 23 Februari , 2011 Hej. Ska bottenmåla båten när vädret tillåter. MEN vill fixa vattenlinjen också. Gärna i en snygg blå färg. Vad för färg använder jag?! (västkusten) Tack. MVH PEr Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
toaen 510 Postad 23 Februari , 2011 Jag brukar använda en hård bottenfärg. Gjorde det en gång för länge sen när jag skulle justera vattenlinjen och sen har jag fortsatt. det har fungerat utmärk. Fast jag målar om varje gång jag bottenmålar. Båten skall ju va snygg när man sjösätter. tommy Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
ciaraud 31 Postad 24 Februari , 2011 Vi använde till vår förra båt en teflonfärg (international Bright sight). den höll sig snygg i de 6 år vi hade båten och var väldigt blank och lätt att rengöra. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Lasse-L 341 Postad 24 Februari , 2011 Så här skall en vattenlinje se ut. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Eilean 3 Postad 24 Februari , 2011 Vanlig 2-komponent polyuretanfärg (typ International Perfection, Hempel Polybest etc.) tål inte att vara under vatten ständigt. Bra att veta om båten har feltrim. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Peraero 0 Postad 24 Februari , 2011 Handla idag =) Botten: International Fabi Skeppsmask CT Kobber SVART Vattenlinjen: International Brightside OCEANBLÅ Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
ciaraud 31 Postad 25 Februari , 2011 Varför en färg mot skeppsmask? Den går ju bara på trä Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Peraero 0 Postad 25 Februari , 2011 Den va extra giftig. hehe Men det står trä, glasfiber och metall.... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser