Elpadino 0 Postad 22 Februari , 2011 Inget dåligt bötesbelopp... http://www.nt.se/nyheter/artikel.aspx?articleid=6668544 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Westfjord26 9 Postad 22 Februari , 2011 aj,aj...så var den här meningslösa debatten igång igen. Han visste väl att lagen fanns och kalkylerade med det, då får man stå sitt kast. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Elpadino 0 Postad 22 Februari , 2011 Jag tycker att beloppet är lite väl högt... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Westfjord26 9 Postad 22 Februari , 2011 Det kan tyckas så, men det fungerar ju på det sättet att lönen sätter nivån på dagsböterna, så denna herre har utan tvekan råd! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
toaen 510 Postad 22 Februari , 2011 Personen i fråga tjänar nog mellan 50 och 60 000 i månaden om han inte lever på en stor förmögenhet. Beloppet på en dagsbot, som Westfjord säger, beror på hur mycket man tjänar, hur stor försörjningsbörda man har och hur stor förmögenhet man har. Räknade på vad jag skulle fått i dagsbot och med 40 dagsböter blir det något mindre än bruttot av en månadslön även för mig. www.stat.fi/til/syyttr/kas_sv.html Som tur är, är det ju helt otänkbart att jag skulle hamna i en sån citation att jag skulle få böter av den anledningen. Hade man nu bara infört den nya lagen om böter för nedskräpning hade det ju varit mycket bra. Man kanske kunde få ett jobb som skräp polis tommy Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Rascal 976 Postad 22 Februari , 2011 Verkar vara en FINSK sida??!!! Men kanske är samma i Sverige? /Claes Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
toaen 510 Postad 22 Februari , 2011 Det är tur att det är nån som är vaken, eller som min morbror brukar säga när man talar om något för honom där han har fel; tur jag kom påt Det var tydligen en finsk sida som jag fick som första träff. Det stod så klar och tydligt så jag köpte budskapet utan att kolla. I Sverige är tydligen dagsboten en dags nettoinkomst, vilket kanske är tuffare än den finska regel!? sv.wikipedia.org/wiki/Dagsböter tommy som hoppas kunna göra många fler tabbar under resten av livet. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Riro 115 Postad 22 Februari , 2011 Den här lagen tänker jag bryta vid varje tillfälle som ges i sommar. Det finns ett talesätt som säger att Dum gör som dum säger jag tänker inte sälla mig till den skaran. Däremot tänker jag fortsätta att framföra min båt med omdömme, vilket jag inte tappar efter 2 öl. Robin Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser