Gå till innehåll
lördag 18 januari 2025
Elpadino

aj aj...

Rekommendera Poster

aj,aj...så var den här meningslösa debatten igång igen. Han visste väl att lagen fanns och kalkylerade med det, då får man stå sitt kast.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Det kan tyckas så, men det fungerar ju på det sättet att lönen sätter nivån på dagsböterna, så denna herre har utan tvekan råd!

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Personen i fråga tjänar nog mellan 50 och 60 000 i månaden om han inte lever på en stor förmögenhet. Beloppet på en dagsbot, som Westfjord säger, beror på hur mycket man tjänar, hur stor försörjningsbörda man har och hur stor förmögenhet man har. Räknade på vad jag skulle fått i dagsbot och med 40 dagsböter blir det något mindre än bruttot av en månadslön även för mig.

www.stat.fi/til/syyttr/kas_sv.html

Som tur är, är det ju helt otänkbart att jag skulle hamna i en sån citation att jag skulle få böter av den anledningen. wink

Hade man nu bara infört den nya lagen om böter för nedskräpning hade det ju varit mycket bra. Man kanske kunde få ett jobb som skräp polis smiley

tommy

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Verkar vara en FINSK sida??!!!

Men kanske är samma i Sverige?

/Claes

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Det är tur att det är nån som är vaken, eller som min morbror brukar säga när man talar om något för honom där han har fel; tur jag kom påt

Det var tydligen en finsk sida som jag fick som första träff. Det stod så klar och tydligt så jag köpte budskapet utan att kolla. blush

I Sverige är tydligen dagsboten en dags nettoinkomst, vilket kanske är tuffare än den finska regel!?  sv.wikipedia.org/wiki/Dagsböter

tommy

som hoppas kunna göra många fler tabbar under resten av livet.wink

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Den här lagen tänker jag bryta vid varje tillfälle som ges i sommar. Det finns ett talesätt som säger att Dum gör som dum säger jag tänker inte sälla mig till den skaran. Däremot tänker jag fortsätta att framföra min båt med omdömme, vilket jag inte tappar efter 2 öl.cool

Robin

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...