kandersk 1 Postad 21 Februari , 2011 Tjena! Har precis blivit ägare till en Nimbus Max2 och letar därför ny båtplats. Någon som har några tips på ställen kring kungälv, gärna ut mot Marstrand men alla tips tas gladeligen emot. Finns det några privata alternativ till Nordön och Marstrands hamn? //Anders Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
wahlis 23 Postad 21 Februari , 2011 Jag såg för ett tag sedan en annons i GP där varvet i Sjöhede som ligger i Nordre Älv hade platser kvar, det kan ju vara något att undersöka. I annat fall får du väl hoppas på att få hyra i andra hand i någon hamn, det är tyvärr ganska långa köer på de komunala hamnarna i Kungälv. /Wahlis Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Westfjord26 9 Postad 21 Februari , 2011 Finns även en annons på blocket om en plats i Fiskebäckskil, en liten bit från Kungälv, men ändå. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
kandersk 1 Postad 21 Februari , 2011 Tack för lite snabb respons. Ja det verkar inte helt lätt att hitta en plats men sökandet fortgår. Tjörn kan även vara ett alternativ. //Anders Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
df90 14 Postad 21 Februari , 2011 Vid fästningsholmen i Kungälv finns ju några bryggor som kommunen hyr ut platser på. Ganska dåliga men skall enligt uppgift renoveras/bytas till flytbryggor. Men det är förstås en bit upp i Nordre älv. Hamnen i Getskär i Stora höga kan annars vara ett tips, byggdes ut för ett par år sedan. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Alf_Von_Sil 2 Postad 21 Februari , 2011 Tror det finns platser kvar på Ulvesund vid Ljungkile. Det är inte farligt långt från Kungälv, Bara E6:an upp några mil. Rekommenderas varmt: http://www.ulvesundsbatvarv.se/ Mvh K Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Forsberg78 1 Postad 22 Februari , 2011 Hej Du säger att Tjörn kan vara ett allternativ, då kan jag rekomendera Wallhamn Marina. Med din båt är du i Marstrand på 10-15 minuter. Har själv en båtplats där, och det fungerar som så att man köper en plats som en bostadsrätt och betalar en årsavgift, då ingår vatten och el. Om du inte vill köpa en plats kan du kontakta marinan så kan dom säkert fixa en plats för uthyrning istället (finns alltid någon som inte skall ha i sin båt i år, Jag hyrde ut min förra året) www.wallhamnmarina.se Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser