ciaraud 31 Postad 19 Februari , 2011 De måste ha något att dölja http://www.blocket.se/goteborg/Maxi_77__74_32207577.htm?ca=10&w=3 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
toaen 510 Postad 19 Februari , 2011 Kan det va en Maxi 77. Nu var det väl egentligen pressenningen han först av allt ville visa. Den var ju jättefin. Dessutom kanske det är bra att dölja så mycket av undervattenskroppen. Det lilla man ser, ser ju inte speciellt rengjort ut. Bilden visar ju hur mycket snö vi i regel har här på västkusten. Tycker man om att skotta snö skall man nog hålla till i Stockholmstrakten. För mig är Stockholmstrakten ett vitt begrepp. Ungefär som för stockholmaren som sa att han hade varit i mina hemtrakter förra sommaren. När jag frågade var blev svaret;Laholm. Jag tror att jag vet var Laholm ligger. Jag har aldrig varit där och räknar det definitivt inte till mina hemtrakter. De är väl ca 30 mil från Kungshamn. Men jag har seglat över Laholmsbukten ett antal gånger. Hur går det med dina armar i snöskottandet. tommy Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
ciaraud 31 Postad 19 Februari , 2011 Armarna funkar bra om inte snön är för tung. Då får gubben ta över i mitten. Ska ner i morgon och se om det är något att göra - annars lackning och åter lackning inomhus. Det där med läge är lite märkligt. Vi har ett sommarhus på västkusten men om man berättar var (Haverdal utanför Halmstad) så finns det fol som säger att det inte är västkusten. Kan inte förstå vad det ska vara för väderstreck annars Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
toaen 510 Postad 19 Februari , 2011 Jag är också så där konstig att jag tror att det är västkust ända ner till Falsterbo. Att man sen inte räkna det som är söder om Tistlarna pga all sanden är ju en annan historia. Ja bortsett från Hallands Väderö då. tommy Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Marrexxx 66 Postad 19 Februari , 2011 snacka om att köpa grisen i säcken. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
laand 1 Postad 19 Februari , 2011 Hej År 1988 till 1990 bodde jag i Halmstad. En dag sa jag till en arbetskollega boende i Halmstad, till helgen drar jag till västkusten. Arbetskollegan sa, du är ju på västkusten! Nej sa jag, jag är i Halmstad! Då men först då så insåg jag att västkusten (för mig) ligger mellan Göteborg å Svinesund. Söder Göteborg benämns bara genom de olika ortsnamnen såsom Varberg, Falkenberg å Halmstad osv. Allt norr om Göteborg är rent och slätt, kusten eller västkusten, inget konstigt med det, det är bara så. Mvh Laand Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
ciaraud 31 Postad 20 Februari , 2011 Det är inget problem Det ska vara roligt Vad gäller Västkust eller ej så har jag som seglare en viss förståelse för att man på något sätt har velat skilja området med öar från det andra (ur seglarsynpunkt helt värdelösa) mer sandiga och långgrunda området. Jag brukar kalla skärgården utanför Göteborg för Bohuslän men det kanske är lika geografiskt fel som att kalla området mellan Arholma och Landsort för Stockholms skärgård vilket ju alla gör ändå. Hur som helst skulle det inte falla någon in att kalla det för Östkusten i alla fall Senast ändrad av ciaraud | 20 februari 2011 | 07:33 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Flipperskeppare 40 Postad 20 Februari , 2011 Efter att ha besökt varvet och tittat på alla båtar vars täckställning kollapsat av snön, eller som inte blivit täckta alls, så tycker jag den bilden visar på en föredömlig båtägare. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Kenneth_S 137 Postad 21 Februari , 2011 Ciaraud skrev bl a: Jag brukar kalla skärgården utanför Göteborg för Bohuslän men det kanske är lika geografiskt fel som att kalla området mellan Arholma och Landsort för Stockholms skärgård vilket ju alla gör ändå. Hur som helst skulle det inte falla någon in att kalla det för Östkusten i alla fall Vad det gäller Bohuslän utanför Gbg, så är det rätt att Bohuslän börjar vid Gbg´ s norra skärgård och sträcker sig upp till Svinesund. Gbg´ s södra skärgård är Västra Götaland, och sträcker sig till Kungsö och Tornö. Västkusten är den del som sträcker sig från Laholm och uppåt till Svinesund, nedan Laholm räknas til Sydkusten. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Kenneth_S 137 Postad 21 Februari , 2011 Hittade även en källa som bekräftar detta... Källa: http://sv.wikipedia.org/wiki/Sveriges_västkust Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Kenneth_S 137 Postad 21 Februari , 2011 Och helt klart verkar säljaren ha något att dölja, ja Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
toaen 510 Postad 21 Februari , 2011 Det var väl det jag misstänkt länge - att västkusten överhuvudtaget inte finns. Konstigt bara att så många utbölingar hittar hit åtminstone sommartid ! tommy Bohusläning av födsel och ohejdad vana Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Kenneth_S 137 Postad 21 Februari , 2011 Å jag som e född på Hisingen e Bohusläning, mens övria Göttebôrg e Västergötland... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser