Gå till innehåll
fredag 08 november 2024
juliett

Crescent dc21 vs Ockelbo dc 21

Rekommendera Poster

Har antagligen en urdum fråga men jag är spekulant på en Crescent dc 21 har dock inte varit och kikat på den ännu. Nuvarande ägare säger att den är en kopia av en Ockelbo dc21 vilket i mitt tycke är super då jag gillar den modellen. Nu till min fråga, har sökt förgäves på nätet efter en Crescent DC 21 men hittar INGEN! Sitter jag med fel info tro? Är det en 21 ft dvs en Crescent 635? Årsmodellen är 1978, finns det någon som kan fylla i luckorna för mig? Ägaren vistas utomlands för tillfället och jag har alltså inte möjlighet att få korrekt beteckning på båten.

Vad finns för övrigt att säga om denna båten, Ockelbon har jag lusläst om men det är ju trots allt en Crescent som jag är spekulant på. Motorbeteckningen är Volvo AQ 170.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Såg att jag flummade iväg lite....

Min fråga är egentligen FINNS det en båt med beteckningen Crescent DC 21 ??surprise

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Nja kan det verkligen vara det? Har fått för mig att den enbart tillverkades mellan 68-70 i ca 100 exemplar. Detta är ju en 78 årsmodell.

Har fått veta att den kan gå under beteckningen 212 också men inte ens den hittar jag på nätetsad

Senast ändrad av juliett | 17 februari 2011 | 08:55

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Du får kanske kolla upp det där med tillverkningsår. En säljare kan ha fel... utan att veta om det?

En annan sak - kanske tråkig att påpeka när du nu är i köptagen - men förr eller senare ska du sälja båten? Då kollar dina spekulanter samma sak. En Ockelbo vet ALLA vad det är. Men Crescent model VADÅ? Där kan några spekulanter försvinna direkt för de tänker på när de ska sälja igen...

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Så sant så.-) Ska fundera en sväng till...fördelen med denna är att det är en bytesaffär på gång, våran Rana Ht 16 är ju för liten och har blivit erbjuden att byta jämt med denna som ska vara 21 ft...eller vad den nu är crying

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Med största säkerhet en 66a. Vi har sålt Crescent i 50 år och jag tog fram 78 års kalalog och några år kring denna. Ingen DC. Närmaste DC i den storleken är 66an

Senast ändrad av sea-ray_230 | 17 februari 2011 | 13:08

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Tack för infon! Får man passa på och fråga dig om hur Crescent 66 är? Vad bör man tänka på vid ett ev köp?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Ja, det är ju en gamal båt så här gäller det att se upp med försvagad plast/glasfiber samt rutten akterspegel. Dom går bra i sjön och är ingen kopia på Ockelbo DC 21 utan en helt egen konstruktion. Som sagt, varning för föråldrad plast samt rutten akterspegel. fuktmätare eller ett litet borrprov i aktern är nog på sin plats, sedan slå och banka överallt, och sedan hjärtat, motorn

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...