Gå till innehåll
fredag 21 februari 2025
gravis

Optimera Verado 150 till 200hk

Rekommendera Poster

Hej.

Nu börjar man vakna upp ur vinterdvalan igen.

Jag har en Silver Moreno med 150hk  från 2010 som jag funderar på att uppgradera till 200hk.

Är det någon som har erfarenhet av den typen av uppgradering. Det finns en firma i Eskilstuna som erbjuder tjänsten. 

Vet ni vad som händer med garantin, firman i fråga säljer uppgraderade motorer med full 5 års garranti.

Är det någon som vet om det kan vålla några problem vid service om min service verkstad tror att jag har en 150hk på? tex om de behöver köra på någon uppdatering av mjukvara eller dylikt.

Om jag uppgraderar min motor så misstänker jag att ett propellerbyte blir aktuellt. Jag kör med Enertia propellern som satt på motorn orginal.  Är det någon som har en moreno med 200hk på? om så, vad rekomenderar ni för propeller till den? 

Skulle vara tacksam för input innan jag går vidare.

//Gravis

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hej,

samma motor 135/150/175/200 hk, ända som skiljer 200 från övriga är utväxlingen i växelhuset, men som sakt du måste ju ändå byta propeller,  service killarna kommer inte se det vid en vanlig servic,  kan säkert kolla upp det om dom vill, men som sakt samma maskin,

om oturen är framme och vi säger att den tex nyper eller liknande och du måste lämna in den på ett stort garanti jobb, finns ju orginal uppgifterna sparade för just din motor och du kan återställa motorn innan du lämnar in den, om du skulle vara orolig, men som sakt exakt samma maskin, har en kompis som uppgradera sin optimax 135 till 175 utan några bekymmer.

Lycka till gäller att va snabbast i viken:)

Mvh Rickard

Senast ändrad av kad300 | 09 april 2011 | 21:51

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Varvar du ur i dagsläget?

Jag har en Verado 200 som jag ska uppgradera till 275, proppen är en Mirage plus. Min motor varvar inte ur helt i dagsläget så jag behåller min propp vid uppgradering. Men sen hänger det på stigningen också...

Finns en bra tråd om detta som jag startade för ett tag sedan

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...