ciaraud 31 Postad 27 Februari , 2011 http://www.udkik.dk tex Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Snoilsky 3 Postad 5 Mars , 2011 Från det ena till det andra så tycker jag att din Scanmar 33 verkar välutrustad och i bra kondition. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Buvallit 0 Postad 5 Mars , 2011 den har ju funnits i samma familj sen 1987 och känns nästan som en medlem i familjen och hon har blivit omhuldad på samma vis. Visst är hon välutrustad och i bra kondition. Det enda jag skulle vilja göra på henne (även om allt fungerar) är att uppgradera/byta ut elsystemet. Lycka till i ditt vidare sökande! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
loffe 1 Postad 28 Juni , 2012 Hur har det gått med båtletandet? Har du köpt båt? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Snoilsky 3 Postad 1 Juli , 2012 Hej, Jo, jag köpte en Albin Nova. Den behövde ny värmande, solpaneler och lite annan utrustning men nu fungerar den som jag vill. Sålde ni er båt? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Krille_S 0 Postad 17 Juli , 2012 Jag har seglat hela mitt liv, ägt flera olika båtar, färdats många olika vatten, och har köpt mig en... Hör och häpna... Bavaria! Du får så otroligt mycket båt för pengarna så det är väldigt svårt att konkurrera med dessa båtar. Jag förstår inte hur man kan köpa en 20-30 år äldre båt för samma eller ofta dyrare peng. Men, det finns någonting speciellt bland Svenska skärgårdsseglare, speciellt dom som seglar äldre båtar, och många utav dom som hänger här verkar lida av samma förutfattade meningar... Men, det är i Sverige det, i andra länder har dom helt andra uppfattningar om märket. Det ärcker att komma till Norge så har folk en helt annan uppfattning. Fortsätt ni att segla era föråldrade trånga båtar, det gjorde jag ända fram tills jag kom på bättre tankar, och jag ångrar mig inte en sekund :-) Sen får ni säga vad ni vill. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Snoilsky 3 Postad 18 Juli , 2012 Jag var på mässan för att titta på en ny Bavaria 30 eller 32 fot. Med segel, transport och utrustning så tycker jag att det blev för dyrt. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Krille_S 0 Postad 18 Juli , 2012 Då får du nog köpa dig en begagnad båt. Sen får du fixa å trixa tills du är nöjd med den. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser