Iglo 0 Postad 10 Februari , 2011 Har införskaffat en D-tronic mercruser v8 7,3l . Tänkte se om det är någon som vet vad jag bör ha för drev. Och vilken utväxling jag bör ha. Båten är en bobåt så jag har ett önskemål om ca 25 knopp. Är själv inne på ett bravo2 drev. Självklart är jag ute efter ett så biligt alternativ som möjligt Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Capitan 288 Postad 11 Februari , 2011 Själv hade jag helst valt ett Bravo III drev men båtar som levererades med ovanstående maskin har ofta Bravo II drev. Bravo II dreven är billigare Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Iglo 0 Postad 16 Februari , 2011 Okej. Vet ni något om utväxling. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
biscaya 0 Postad 16 Februari , 2011 Du måste ha ett sk X-drev till den motorn, Förstärkta drev anpassade för dieslar med högt vridmoment. motorn utvecklar hela 780nm vid 2200 rpm. skulle inte det räcka, kan du gå in på tuningchip.se och kolla på deras marina sidor, dom chippar upp effekten till 340 och 972nm.... inte illa :-) ( har precis skickat iväg min box för chippning....) Bravo 3x eller bravo2x. Ett vanligt drev rasar så småningom... Utväxlingen är beroende på vad din båt väger, den mest förekommande utväxlingen är nog 1:81. Väger inte båten över 5ton, så funkar det nog med 1:81. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser