Kamikaze 0 Postad 10 Februari , 2011 Härligt med ljusare tider. Har beställt en ny Bella 621 med Mercury 125 Optimax där bak. Vad tror ni, blir jag nöjd? Vad hade ni haft som alternativ? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
livbojen96 0 Postad 16 Februari , 2011 Klart att du blir nöjd! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
SvartaMalin 0 Postad 26 April , 2011 Hej Jag tror att du blir riktigt nöjd. Själv har jag en 621:a med en Optimax 115 och jag är nöjd med den. Den gör ca. 34 knop enligt GPS med två personer ocg det det räcker gott. Men 10 hk till kommer säkert att göra gott så det blir nog väldigt bra. Båten går tyst och stadigt och utan något stor planingströskel. Det är ingen stor bo-båt eftersom den saknar toa och kök men det går till nöds at sova över någon natt utan problem. U-soffan är väldigt bekväm och stolarna är helt OK. Enda klagomålet från min sida är att låsningen på dörren till ruffen inte är så stabil. Motorn passar bra till båten och eftersom den är ganska lätt så blir ekipaget trailerbar på ett bra sätt. LYCKA TILL med båtsommaren ! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Kamikaze 0 Postad 3 Maj , 2011 Tack för svaret. En fundering, vilken marschfart passar båten bäst och hur mycket soppa drar den vid den farten? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
SvartaMalin 0 Postad 8 Maj , 2011 Min går bäst och tystast vid ca 25 till 28 knop och dål ilgger den på ungefär 0,8 l per sjömil Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser