22sport 0 Postad 9 Februari , 2011 Är det någon som vet vad denna typ av kapell-hake heter och var man kan köpa en ny? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
ChristerN 2 523 Postad 9 Februari , 2011 Ingen aning men det ser ut som om det varit en kabinhake som någon har modifierat, tycker jag. Det är nästan så man kan se var det fjäderbelastade flärpen har suttit... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
22sport 0 Postad 9 Februari , 2011 Ja flärpen har gått av på denna hake. De är otroligt vanliga på t.ex. axelremsväskor (t.ex. laptopväskor) men då av en kvalité som nog inte håller för ett kapell. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Peter_K 4 208 Postad 11 Februari , 2011 Jag håller nästan med ChristerN - fast den heter karbinhake med ett R... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
ChristerN 2 523 Postad 11 Februari , 2011 Jovisst heter det så! För 10 år sedan, eller så, blev jag irriterad på de säljare av båt-tillbehör som sa fel. Och nu skriver jag det. Sorgligt! Men det kanske är som han språk-profilen säger. Finns det folk som säger på ett sätt så är det korrekt. F_n tro't. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Peter_K 4 208 Postad 11 Februari , 2011 Alltså, det var inte menat att komma med en pekpinne. Jag och de flesta andra fattade precis vad du menar. Tänkte mest att det är svårt att söka på nätet om man inte har rätt stavning. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
ChristerN 2 523 Postad 11 Februari , 2011 Helt överens i det fallet Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
22sport 0 Postad 11 Februari , 2011 Hallå! Diskussionen fick en semantisk profil! Frågan var vad haken hette, inte hur det stavades! :-) T Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Peter_K 4 208 Postad 11 Februari , 2011 Jo, men om du t ex går in på Östesjökompaniets eller Hjertmans hemsida och söker på kabinhake så får du inga träffar... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
22sport 0 Postad 11 Februari , 2011 ...det var inte jag som stavade fel, jag vet att det heter karbinhake! Jag har sökt på karbinhake och hittat det jag söker hos Ossian Lagerkvist AB. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
ChristerN 2 523 Postad 11 Februari , 2011 Det var ju det som var haken Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Peter_K 4 208 Postad 12 Februari , 2011 He-he... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser