Gå till innehåll
måndag 24 mars 2025
Flipperskeppare

Fixa badbrygga, önskar andras erfarenhet

Rekommendera Poster

Jag står i begrepp att beställa en ny badbrygga till båten, i rostfritt med teak. Någon som har erfarenhet av en bra firma i stockholmsområdet som kan göra sådana? Idé om vad en brygga på ca 230*80 kan kosta?

Något tips om hur man beställer så att den passar på båten? Har tidigare fått förslag på att göra en mall av VP-rör.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

VP-rör låter som ett bra sätt att malla, är ju både enkelt och billigt.

Annars kanske en standardplattform är enklare, finns ju hos alla stor båttillbehörskedjorna samt hos Erlandson-trade: www.erlandsson-trade.se

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Har tittat på den på Erlandson Trade och såklart också de som säljs i övriga handeln. Bekymret är att de är väl grunda, det tycks vara svårt att få tag i en brygga som är djupare än 55-60 cm från akterspegeln. Min akterspegel lutar svagt utåt, och dessutom vill jag helst kunna få plats med en låda för gasol mm. 

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Kolla med Thimanders rostfria, har svetsat pulpit till mig, de var väldigt proffsiga, men kanske något dyra... men det är klart det är ju aldrig dyrt förrens det är dåligt :)

/Danjel

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Har för mig att båtsystem i västra frölunda även gör kundspecial. De är iallafal stora på badplattformar och kan skicka med lastbil hör med dem de kan ev ha gjort något tlll en sån båt som du har.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...