folkew 0 Postad 7 Februari , 2011 Har nyligen gjort bälgbyte för dyra slantar på märkesverkstad men när jag kört hem båten förra veckan (på trailer) så noterade jag att avgasbälgen släppt i framkant. Vet någon om det går att få fast den igen utan att demontera drevet? Jo jag kan ju alltid köra tillbaka båten och klaga men det känns lite omständigt :-) Mvh Folke Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Peter_Holm 0 Postad 8 Februari , 2011 Bälg till Alpha finns i två utföranden, en modell som skruvas fast i bägge ändar och en modell som är öppen och endast skruvas fast i skölden. Kontrollera först så du inte har den öppna modellen, den är nog helt slät, den fasta är nog mer rillad. För övrigt borde det gå ganska bra att skruva dit även en fast bälg på plats. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Flipp760 0 Postad 8 Februari , 2011 Klart att du skall låta verkstaden åtgärda problemet efter sig. Kolla om de inte kan komma till dig för att göra det enklare för alla. Om du är ute i så pass god tid som det är nu så brukar det inte vara samma problem med att få hjälp som i april/maj, Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
folkew 0 Postad 8 Februari , 2011 Den är rillad och det är i skölden den har släppt. Man ser slangklämman men att limma, trä på den och dra åt kan vara en nog så intressant övning. Visst borde dom åtgärda felet men om jag enkelt kan göra det själv så är det lättare, och det kan ju vara bra att ha en tillgodo :-) Dessutom har dom varit sjysta och fixat småsaker utan att ta betalt så jag är inte sugen på att bråka med dom. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
crabfish 61 Postad 8 Februari , 2011 Det brukar finnas ett hål på vänstra sidan i skölden så man kommer åt med en lång skruvmejsel att dra slangklämman. Går att få dit men är pilligt. Kör ned drevet precis så slangen når ned till bälgens anslutning, rikta sedan in slangen och fortsätt tilta ned. Givetvis enklar När slangen är på plats så pilla dit slangklämman och drag fast. (har gjort det själv då verkstaden klantat sig) Dock tycker jag du borde prata med verkstaden först. ::Harry:: Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser