Gå till innehåll
söndag 10 november 2024
aantonh

alla lägger in en bild på sin båt!

Rekommendera Poster

lägg upp en bild på antingen drömbåten eller båten du äger! 

jag börjar 

(det är drömen)



Senast ändrad av aantonh | 06 februari 2011 | 22:07

post-10017519-1394236607,989_thumb.jpg

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hoppas att vi med pinnbåtar oxå får vara med!

 

Mvh Lasse liten

post-15269-1394236608,0457_thumb.jpg

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Den jag äger får det bli. Linjett 37. Fast det här är Ancella, varvets demobåt.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

En av mina båtar som är fin när det gäller båtlivet i hemmafarvattnet är min Hållöjulle. En spririggad plastkopia av en gammal traditionell ekjulle frå 1800-talet. Jag lärde mig segla på en gaffelriggad bohusjulle, lite större än den jag har idag. Blev ganska förvånad att en sån gammal rigg som en traditioell spririgg seglade så relativt väl. Lystalet är väl inte så hissnade. Två av mina seglarkompisar seglade 12-timmars ett år och fick ett SXK-tal på 0,75. Å andra sidan så kan vi segla där båtar med lysta på 1,2 överhuvud taget inte kan ta sig in. wink

Har man tur behöver mab inget vett brukade alltid en arbetskompis säga. Jag hade sån tur att en fotograf som letade efter en bild att pryda turistkartan för Soteäs 2004. Han tog ett smygfoto på mig och min fru är vi var ute på höstens sista seglats 2003.

Jag har i efterhand hotat att stämma honom angry, men vi har gjort upp i godo wink. Jag fick kopia på orginalbilden smiley Det var mycket bättre färger på den än min inscannade kopia av turistkartan.

tommy

post-945-1394236608,4305_thumb.jpg

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Båten jag har nu är inget jag klagar på men en framtida dröm som ändå är väldigt rimlig är en Polar 820 Express eller att köra taxibåt med en Boghammar 32 Magnum/Transporter.

post-10006591-1394236608,4941_thumb.jpg

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Lägger in en bild på nuvarande båt. Drömmen är en Linjett, men den finns det bild på tidigare i tråden.

post-10000408-1394236608,5517_thumb.jpg

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Precis som trådskaparen så lägger jag dit min drömbåt. Samma antal i akterna men dock inte motorer. Föredrar innombordare.

::Harry::

post-10001667-1394236608,7272_thumb.jpg

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Då har jag en bättre! :-P  Med 5 utomb... flåt tjejer! 

*duckar för arga kvinnliga blickar från flickvän*

post-15159-1394236608,7821_thumb.jpg

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Fin bild.

Fast jag brukar inte tillåta silikon på mina båtar wink

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

hahahhaah ja en sådan skulle inte ha varit helt fel! men tyvärr så kostar det ju en förmögenhet att bara starta upp en sådan!

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst Kalman

aantonh, varför bara 4?

Lägg till 4 till vettja...

wink

post-22282-1394236609,0094_thumb.jpg

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Försökte men akterspegeln var för smal.

Får bara plats med en elsnurra.

post-571-1394236609,0695_thumb.jpg

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Ahhh... så att man kan dra till Island

 

Edit: Bild raderad. Fel på bilden.

maringuiden.se 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

tänkte sätta den i min weedo..

 

Maximum power: 108,920 hp at 102 rpm 

Maximum torque: 5,608,312 lb/ft at 102rpm 


The Wartsila-Sulzer RTA96-C turbocharged two-stroke diesel engine is the most powerful and most efficient prime-mover in the world today. The Aioi Works of Japan 's Diesel United, Ltd built the first engines and is where some of these pictures were taken. 

It is available in 6 through 14 cylinder versions, all are inline engines. These engines were designed primarily for very large container ships. Ship owners like a single engine/single propeller design and the new generation of larger container ships needed a bigger engine to propel them. The cylinder bore is just under 38 and the stroke is just over 98. Each cylinder displaces 111,143 cubic inches (1820 liters) and produces 7780 horsepower. Total displacement comes out to 1,556,002 cubic inches (25,480 liters) for the fourteen cylinder version.

Some facts on the 14 cylinder version: 

Total engine weight: 

2300 tons (The crankshaft alone weighs 300 tons.)

post-10017519-1394236610,5862_thumb.jpg

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

En båt jag inte kan framföra själv eller inte har råd att nyttja när helst jag vill är för mig endast en mardröm men fick man drömma så är ju Nordhavn:en inte dum alls. Annars är båda mina båtar drömbåtar. Båtar man slipper bry sig om väder och vind...underbart! Finnspeeden är till salu om någon är intresserad! //gockemannen

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Så här såg vår Linjett ut i somras. Inte färdig och utan mast men i sjön i alla fall  laugh

post-2001-1394236611,7641_thumb.jpg

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...