delgad 0 Postad 6 Februari , 2011 Glöm inte båtmässan Allt för sjön som startar 05-mars 2011. Mer info finns att läsa på:http://www.alltforsjon.se/ Priser Allt för sjön 2011: Vuxen 140 kr Ungdom (12-18 år) 50 kr Barn (7-11 år) 20 kr Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Peter_G 1 Postad 7 Februari , 2011 Vad ska en förstagångsbesökare tänka på? //P som ska dit andra helgen. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
666D3 64 Postad 7 Februari , 2011 Kom gärna dit tidigt och mätt i magen Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
ChristerN 2 504 Postad 7 Februari , 2011 Bra skor och en ryggsäck för alla broschyrer som man bara måste plocka med sig! Med bra skor menas såna som förutom att de är sköna att gå på hårt golv med även är lätta att ta av och på vid besök i alla drömbåtar. (Sen kanske kan vill ha ett par hela strumpor i skorna så man inte ser ut som en fattiglapp om man ska in i feta lyxbyggen :-) Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Daniel_B 0 Postad 7 Februari , 2011 (Sen kanske kan vill ha ett par hela strumpor i skorna så man inte ser ut som en fattiglapp om man ska in i feta lyxbyggen :-)) Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Daniel_B 0 Postad 7 Februari , 2011 Som sagts tidigare.. sköna skor.. jag brukar lämna jackan i bilen då det brukar bli för varmt med den på sig inne i hallarna. Om du är en sådan som måste ta varenda broschyr du kommer över så ta med en ryggsäck.. Maten är dyr att köpa där inne.. en del tar med sig en matlåda, andra går ut och äter på något ställe utanför medan de som har råd köper inne i hallen. Vett och etikett ombord på visningsbåtarna.. dvs. inga skor, stå i kö utan att tränga sig...... Sist men inte minst.. Ha roligt och handla inte mer än du klarar av. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
jan_af_lisoe 187 Postad 8 Februari , 2011 Ta INTE med dig någon som inte är lika intresserad av båtar som du själv. Är din kvinna lika fascinerad av båtar som du är av damskor, lämna henne i en shoppninggaleria med massa klädesbutiker i stället. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Sparre 5 Postad 8 Februari , 2011 Maten är dyr att köpa där inne.. en del tar med sig en matlåda, andra går ut och äter på något ställe utanför medan de som har råd köper inne i hallen. Bara jag som tycker att det är lite Ove Sundberg varning på det? Någon som kommer ihåg när de här herrarna gick runt på en riktig lyxbåt på båtmässan för ett antal år sedan. Upplägget var ungefär som i den här snutt, fast på båt då....(Klart underhållande) http://www.youtube.com/watch?v=-FyUNJ-nSss Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Flipp760 0 Postad 8 Februari , 2011 Bra skor, lätta att kliva i och ur. Åk kollektivt (pendeltåg) eller kom i tid för att få bra parkering. Hamburgarna är inte i världsklass, snarare urkass... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Peter_G 1 Postad 8 Februari , 2011 Tack för tipsen. Finns det maltbaserade kolsyrade kalla drycker inne på mässan i någon bar eller restaurang? Kan ju vara skönt att vila och smälta intrycken en liten stund. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Daniel_B 0 Postad 8 Februari , 2011 Visst finns det bira.. tänk bara på 0,2 när du är ombord på båtarna.. kustbevakningen är där också. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Daniel_B 0 Postad 8 Februari , 2011 Ursäkta, men vad har den videosnutten för revelans i detta avseende? Det finns all anledning att varna för priserna på maten i hallarna... själv betalade jag nästan 200kr förra gången. Inte alla har dessa pengar att lägga om man är en familj t.ex.. Varför betalade jag så mycket? För att jag inte äter kött.. och därmed inte äter de tydligen äckliga hamburgarna som serveras. Mina kompisar brukar rata dessa och äta med mig på den lite dyrare restaurangen.. Själv tycker jag att det brukar vara gott där, men ack så lite man får. Så hungern avgör för mig om jag går ut utanför och äter på någon restaurang eller inne i hallen.. Kom på nu i efterhand att det brukar ju stå korvmojar precis utanför... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
jan_af_lisoe 187 Postad 9 Februari , 2011 För Er som vill äta ute på byn i Älvsjö så rekommenderar jag dessa: - Älvan, bra luncher vardagar. Öppet bara lunchtid vardagar - Älvsjö Värdshus, jag tror att de har öppet både lunch och middagstid, både vardag och helg, har bl.a asiatisk mat (drivs av kineser) och vanlig mat. - Älvgården, Älvsjörondellen, pizzeria med lunchservering och vanlig mat. Alla dessa ligger inom 10 min gångväg från Mässan och jag tror att lunchpriser ligger under 80:- på alla dessa. Finns även ett indiskt ställe i Älvsjö, maten OK, men miljön hemsk. För några år sedan igenbommad av hälsovårdsnämnden, men åter öppnat. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Sparre 5 Postad 9 Februari , 2011 Vad videosnutten har för relevans? David Hellenius och Peter Magnusson gjorde en liknande show (som den i videosnutten) innan de blev så kända. Skillnaden var bara att de låtsades vara spekulant på en stor lyxig båt under mässan. Klart underhållande med sina brattiga rollfigurer. Det klagades väl på att båten (typ princess 46-fotare) var för liten, såg lite billig ut, men nog kunde fungera ändå. Barskåpet var för litet, fanns för lite plats i sängarna för alla brudar osv osv... Ingen som sett det eller kommer ihåg? Var väl ett antal år sen nu. Sändes i Pyjamas-TV på ZTV..... Visst kan jag hålla med om att maten är rätt dyr i förhållande till det man får, men å andra sidan - Har man inte råd att betala några hundralappar för lite skräpmat har man knappast råd att köpa något på båtmässan heller. Speciellt inte en ny båt Tar man med matlåda har man nog passerat gränsen enligt mig. Klar Ove Sundberg varning på den! Jag ska hålla utkik om jag ser någon med matlåda när jag är där. I så fall kanske jag kommer fram och hälsar. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Daniel_B 0 Postad 9 Februari , 2011 Vissa är mer trångsynta än andra... Alla åker inte dit för att köpa nya båtar eller dyra tillbehör, utan som ett nöje eller utflykt. Så blir det för mig i år.. om jag ens åker dit, då jag inte ska ha något. Det är dock roligt att gå runt och titta på nya modeller och lösningar på olika saker. Men åker jag dit blir det väl alltid något man köper i alla fall.. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Sparre 5 Postad 9 Februari , 2011 om jag ens åker dit, då jag inte ska ha något... Ja, dessutom är det ju billigare att avnjuta matlådan hemma vid.... (du får ursäkta om jag är lite elak, kunde bara inte låta bli:-) Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Daniel_B 0 Postad 9 Februari , 2011 Ursäkten godtagen.. vissa är ju sådana av naturen. Har dock aldrig själv ätit matlåda på mässor, men sett andra göra det. Äter ute på jobbet också.. då jag som nybliven egen företagare reser runt väldigt mycket. I och med nystarten av företaget så har alla pengar gått dit, istället för en ny båt som var planerad förra året. Så just nu tar jag det lugnt med utgifterna, för att få det att gå runt så här i början innan kulorna börjar trilla in. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Anders_St 74 Postad 9 Februari , 2011 Knacka lite på nåt Hallberg-Rassy skrov och lite skämtsamt fråga om delaminering? :-) Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
666D3 64 Postad 19 Februari , 2011 Jag köpte som inskriven kund hos Båtaccenten 4 biljetter för vuxna idag á 90:-/st Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
gockemannen 0 Postad 19 Februari , 2011 Hahaha Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser