Seglarna 0 Postad 5 Februari , 2011 Hej. Finns det någon som har ett par av dessa ändstopp liggandes ( se bild ) och kan tänkas sälja dom till mig eller vet var jag kan få tag på dom. Jag har pratat med Robship och dom hade ingen aning.... Märke : Fico / Australia FG 1176 Höjd 33mm bredd 30mm Mvh/ Micke Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Kappseglarn 0 Postad 5 Februari , 2011 Hejsan Micke Kolla på Båths sida. http://www.baths.se/rwo.php Klicka på Skrov- och däckbeslag så öppnas det en PDF. Sen kommer massa smått o gott. finns ändstoppar där kolla om de matchar med den du har. Mvh/Wille Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Seglarna 0 Postad 6 Februari , 2011 Kan tillägga att dessa grejor är rätt gamla och skotvagnen är av märket FicoFreeway samt skenstoppen som är märkta Ronstan. Finns det ngn i detta forum som vet något om dessa prylar eller har lika i sin båt ....... Hur gamla är dom, Vem sålde dessa ... någon som vet ?! / Micke Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Peter_K 4 186 Postad 6 Februari , 2011 Den där typen av ändstopp anser jag mest är dekoration, de håller inte för många slänggippar. Byt ut den sista skruven på skenan mot en med kullerskalle istället, kanske med ett gäng brickor. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Misil163 0 Postad 16 Februari , 2011 Fast stoppet är ju bra mycket bekvämare att dra tårna i, än en ren aluminiumskena... Borde ju gå att tälja till ett nytt stopp av ngn plastbit, tex av en tjock plastskärbräda el likn. /Peter Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Peter_K 4 186 Postad 16 Februari , 2011 Det finns standard-stopp att köpa, jag minns att jag köpte på Benn´ s - men som sagt, dessa var mest som dekoration (och tåskydd...) Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser