Nitro 2 Postad 3 Februari , 2011 Hej Gedda å &! Jag försökte lägga in en bild i ditt inlägg om båtmässan. Men ack det gick inte. Får se ifall det fungerar denna gången. Angående den fortfarande kommande båtmässan i Göteborg. Så var jag inne och tjuvkikade idag. Det var full rulle men jag kunde, så som Gedda redan skrivet, att mg verkade inte synas till. För när jag gick förbi tidningsståndet inne i hall C såg jag inte till mg:s färgsättning. Det verkade i alla fall som om det kommer att bli full rulle inne på utställningen. Här kommer en interiörbild, tagen vid lunchtid idag. Det skall bli intressant att få synpunkter på mässan, skriv... mvh/Nitro Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Nitro 2 Postad 3 Februari , 2011 På utsidan var det både soligt och båtigt, varför båtmässan i alla fall vittnar om en kommande vår och sommar. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
jj64 0 Postad 5 Februari , 2011 Var där idag. För mycket folk, man blir bara trött och Eat @ go tar ut ockerpriser utan dess like. 25 spänn för en liten läsk. Tycker svenska mässan ska öppna upp för konkurens och fria marknadskrafter på förtäring. Men annars va det bra. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Palleman 0 Postad 6 Februari , 2011 Intressant båtmässa i år Måste erkänna att jag var väldigt nyfiken på VW stora nyhet. Stod en Golf eller nåt utanför med texten Går På Vatten. Kanon tänkte jag, dom har lyckats med det stora att driva en motor på vatten. Men när man kommer in på mässan till VW's monter möts man av en Pråm... En miniatyrmodell av en såndär man fraktar bl.a. sopor och annat skit på... eller har grävare på för att dynga ur vikar... Var tvungen att ta upp almanackan för att kolla så det inte var 1'a April... Det la ju deras monterpersonal märke till och man såg hur dom bara ville försvinna från pinsamheten. Tja, kort för alla som inte sett VW's skapelse än. En fraktpråm i miniformat med hjul på ena sidan så du delvis kan dra din lilla båt med hjälp av din bil och sedan vända upp och ner på pråmen för att dra din bil efter din båt. Nu tror jag inte denna promen går hem hos folk med planande snabbare båtar då man knappast får upp promen i planing och således är tvungen att ligga i max 7-8kn med en enorm soppaförbrukning som följd. Den är nog bättre lämpad för t.ex. Viken-Snipan och liknande båtar. Men även lilla Viken-Snipan är troligtvis alldeles för lång för att fraktas på denna pråm, Ja ni förstår varför jag var tvungen att kolla datumen i almanackan... ;-) http://www.cisionwire.se/volkswagen-goteborg/volkswagen-gor-tvartom---slapper-bilslap-for-batar82258 Senast ändrad av Palleman | 06 februari 2011 | 10:24 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Hstrom 2 Postad 6 Februari , 2011 Sanslöst dum ide med pontonen.... Undra vad dom säger om rostskyddet på bilen efter ett par år. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser