Gå till innehåll
lördag 22 februari 2025
Flayban

Frys i kylboxen

Rekommendera Poster

Hej.   Eftersom vi har en allergisk son så finns det inget alternativ, frys måste finnas ombord, även om det dra mycket ström.   Min fråga är om någon har byggt ett frysfack i sin originalbox och använt kylaggregatet till både kyl och frys. Ja menar med nån typ av avdelning.   Det måste bli bra och komma ner i minst -18, annars så klämmer ja i en extra frys.   //Jonas      

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Har nog den mest effektiva kyl som finns på marknaden Isoterm ASU/SP med extra kylblock som gör att man kan få en frysavdelning i kylboxen.

Men inte ens Isotemp-försäljaren låtsas att det är en riktig frys utan lovar att det i alla fall kommer vara -6 grader i frysdelen.

Inget för er alltså tyvärr.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hej!

Jag har en waeco på 50liter varav 5L är ett frysfack och det är ordentilgt isolerat, vi har glass i det på sommaren och jag har läst någonstans att dom garanterar -18 under hyfsat tuffa förhållanden man jag hittar tyvärr inte den informationen nu men här är en länk iaf   http://www.waeco.se/(S(i4dxnkyek42jnj45icivh53l))/engine.wbf  Jag är väldigt nöjd med min och den ser dessutom bra ut och har ett smart dörrlås med ventilationsläge.

Edit: länken fungerade visst dåligt, men klicka på kyla och marine så borde du hitta WAECO CoolMatic CR-50

Senast ändrad av akterspegel | 03 februari 2011 | 07:47

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hej igen.

CR har ja haft både 65 och 80 och har mycket bra erfarenhet av dom. Det går mycket bra att frysa in både kött och bröd.

Nu kommer det inte att finnas plats att montera ett CR, så det får bli en kompressor box iWAECO CoolFreeze CDF-18  i ett stuvfack.

Att bygga om orginalboxen är nog ingen bra ide´

//Jonas

bavaria40@dinstudio.se

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...