kad300 0 Postad 2 Februari , 2011 Hur är marginalerna på Lowrance i Sverige? Fick min Ep-60r (flödesmätare) idag från staterna, 64 dollar tull, moms, frakt, totalt 537 kr och då har jag även betalt sail tax i usa som givetvis företag i Sverige inte betalar Priset i Sverige här hemma ligger på ca 1200-1400 kr beroende på butik och jag tror inte handlarna har jätte marginaler på elektonik. Beställt en HDS 5 (kartplotter/ekolod) med givare 83/200, till lillebror hemma för 884 dollar inkl allt, synd att inte leverantörerna sänker sina priser med tanke på dollarn kostar strax äver 6kr Garantier gäller Senast ändrad av kad300 | 02 februari 2011 | 14:56 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
df90 14 Postad 2 Februari , 2011 Får man fråga var du beställde Lowrance HDS 5 någonstans? Har planer på att beställa en själv. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
All_to_slow 1 Postad 2 Februari , 2011 Läste på ett annat forum att Lowranceplottrar har Geofence skydd som gör att du inte har någon nytta av dem utanför den tänkta marknaden. Även en billig plotter blir då dyr... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
2HOT4U 3 Postad 2 Februari , 2011 det sa en lirare från Lowrance till mig förra året oxå men det är bara sk*t snack för att man inte ska köpa från USA finns t.o.m uppdatering på Lowrance hemsida för att man ska kunna använda dom i andra ländre inkl sverige Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
kad300 0 Postad 2 Februari , 2011 tänkte inte på det........ den funkar nog bara med sateliterna ovanför USA som det står Lowrance på, får bli och avbeställa /Rickard Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Daniel_B 0 Postad 2 Februari , 2011 Lite jobbigt vid en jordenrunt-seglats.. köpa ny plotter i varje världsdel. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Capitan 289 Postad 2 Februari , 2011 Nej det är tydligen inget skämt. Om du googlar på geofence så kommer du hitta många som inte kan använda sina gps. Tydligen är det apparater tillverkade efter april som det rör. Det skall även finnas en dekal på kartongen som säger US MARKET ONLY Själv köpte jag en HDS-8 från USA(wmjmarine) för några veckor sen. Har dock inte fått testat den men säljaren kände till geofence och denna skulle vara tillverkad innan detta installerades. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Capitan 289 Postad 2 Februari , 2011 Fick inte med att inkl ekolodsgivare, extra strömplug och extra hållare så sparade jag drygt 14000kr mot att köpa här i Sverige. Sjukt... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
mickeoannelie 0 Postad 3 Februari , 2011 Ytterligare ex på prisskilnaderna är att jag nyligen köpt Fugawi navigationsprogram direkt från Canada för 1085sek inkl frakt (snabbt) Funkar helt som det ska och även tillgång till uppdateringar direkt från Canada till närmare 50% lägre pris än här............... Importören här hemma tar 1875sek........... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
kad300 0 Postad 3 Februari , 2011 Det är helt rätt att det finns HDS med us market only. Står på kartongen och även en klisterlapp på undersidan av enheten. Det finns två modeller och det vet alla seriösa säljare om i staterna, så förklara att du skall andvända den i europa / skandinavien, och få det bekräftat med mail om du känner dig osäker. Vissa handlare vill ju till och med sälja till sjökort till skandinavien när man kontaktar dom, så visst vet företagen om vilken enhet som du skall ha. Hört att det även går att låsa upp Geo Fencing, men inte satt mig in i det. /rickard Senast ändrad av kad300 | 03 februari 2011 | 10:22 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
folkew 0 Postad 8 Februari , 2011 Fick just svar från wmjmarine och dom bekräftade att Lowranceenheter med uppdaterad mjukvara har restiktioner. Låter som du bör vara försiktig med att uppdatera din plotter. Finns det några flera ställen där man kan köpa Lowrance från USA? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Fishing_Machine 0 Postad 8 Februari , 2011 Testa: http://stores.ebay.ca/WheelMark Jag köpte en HDS-8 den internationella versionen i november av honom. Sparade ca 13 000 mot i Sverige. Uppdaterade till 3.5. Funkar perfekt med svenska menyer och meter. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser