jhea 0 Postad 31 Januari , 2011 Min botten har målats många lager nu och släpper i flager, börjat ta bort lite och där den siter så sitter den.. hu. Men jag får nog bort allt så småningom. Nu till frågan, när allt e borta , skall man geldshelda eller epoxy måla? Skall bottenmåla igen efter. Villket blir bäst? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
toaen 510 Postad 1 Februari , 2011 Är det den vackra träbåten du skall epoxybehandla. Gör man det på träbåtar? Gelshield 200 2-komponent epoxigrundfärg för bottnar av gelcoat. Förhindrar vattenupptagning i skrovet. Även som vidhäftningsprimer vid målning av halkskyddsmönstrade ytor. Lättmålad 2-komponent epoxigrundfärg som ger ett utmärkt skydd mot plastpest (osmosis) i glasfiberskrov. Snabbtorkande – flera skikt kan målas samma dag. Två kulörer underlättar att se att man får full täckning. Slipfri mellan skikten. Kan målas ned till 5°C. Primocon 1-komponent grundfärg för båtbottnar av trä. Används även som vidhäftningsprimer mellan olika typer bottenfärger Snabbtorkande 1-komponent grundfärg för båtbottnar av trä och andra material, samt som spärrskiktprimer på mjuk eller okänd bottenfärg. Kan användas under alla Internationals bottenfärger (ej VC 17m). Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
jhea 0 Postad 1 Februari , 2011 Hej du, nej det blir på plastbåten, det lutar nog åt geldsheald 200. Men det var bra att du nämde träbåt för jag har en gammal snipa som jag redan slipat av och där kanske man oxå skall använda grundfärg innan målning, har innan vintern baddat in den med tjära och linolja i botten, tänkte bara bottenmåla men kanske får grunda först. Och det är ju samma epoxi och Gelshield ser jag nu. Senast ändrad av jhea | 01 februari 2011 | 13:46 Senast ändrad av jhea | 01 februari 2011 | 13:56 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser