Speldosan 0 Postad 30 Januari , 2011 Har bytt båt, från Karlskronavigg till Vega, men tyvärr är det rullrev till storseglet. Vill nu fixa bindrev istället. Hade det på förra båten och tycker det fungerar förträffligt bra. Är det någon som har ett förslag på hur man fixar ett bindrev på ett enkelt och billigt sätt, gärna med en skiss till. Syftet för mig är att snabbt och enkelt kunna reva storseglet vid hårdare väder. Med hälsningar till alla glada seglingsvänner på Maringuiden. /Roland. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
toaen 510 Postad 30 Januari , 2011 Brukar dra ner fall rev och trimlinor till sittbrunnen. Revningen har jag löst med en budgetvariant. Två linor på varje rev. En från mastliket och en från akterliket. Då jag brukar ha två rev iskurna blir det 4 linor. tommy Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Vegabjorn 18 Postad 31 Januari , 2011 använder bindrev på min vega sedan 6år ( veven fast ärjad ? ) har aldrig vevat så funkar det för mig tamp från bakre revhål ner till bom via block på skena. till Clamcleat frame på bom vid mast en knap att binda fast i på masten ( extra säkerhet ) främre binder du som du gjorde på Viggen ? och varför inte kopiera viggen men jag ska dra ner fall och rev till sittbrunn ( vårens projekt ) mvh Björn Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser