Gå till innehåll
söndag 02 mars 2025
whatzup

Försäkrings bolag

Rekommendera Poster

Jag har en plastad träbåt som jag haft försäkrad hos Dina försäkringar men då dom nu inte längre ska försäkra dena typ av båt så hoppas jag det finns någon som kan rekomondera mig ett annat försäkringsbolag.

Taksam för all hjälp.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

vi letade i säkert 10 år utan resultat! så tyvärr är det nog bara att den får förbli oförsäkrad, eller du kan ju ta en ansvarsförsäkring men den hjälper ju inte om du kör på grund eller om någon kör på dig.. tyvärr :-/

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Låt bli Atlantica. Om du skulle råka skada någon annan så blir de utan skadestånd...

länk

Senast ändrad av Anders_St | 28 januari 2011 | 13:04

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Kolla med Svenska Sjö. De är mkt bra att ha att göra med speciellt om du råkar ut för en båtskada.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Nä Atlantica skall man bojkotta, skrämmande hantering av ärendet!

Kolla med Svenska sjö: http://www.svenskasjo.se/index.asp 

Fungerar mycket bra, med vettiga premier, kräver dock medlemsskap i båtklubb och nautisk kompetens. De skötte sig exemplariskt när min båt blev stulen för några år sedan.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Testa Försäkringsproduktion.

Jag ramalde in i deras monter på båtmässan för 2 år sedan och bestämde mig för att testa.

Oslagbara priser!

Ett osäkerhetsmoment var förstås hur de skulle hantera en ev. skada. Dock visade det sig att de sköter detta utmärkt.

Jag fick en skada på min ena ruta under förra vintern. Skadehanteringen gick snabbt och smidigt det enda som tog tid var att få tid på verkstaden. Ett par veckor försenad till sjösättningen hade jag en ny och fin ruta i båten.

http://www.forsakringsproduktion.se/bat.asp

Lycka till!

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Lyfter denna tråden lite, ska nu byta båt inom det närmsta och det är en plastad träbåt. Kollade med Alandia och fick som svar 

Alandia Båtförsäkring kan tyvärr inte lämna någon offert på en försäkring till denna båt.

Orsaken är att Alandia normalt inte försäkrar konverterade yrkesbåtar och äldre fiskebåtar.

Frågan är bara om dom försäkrar i onormala fall :-)

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...