aantonh 0 Postad 23 Januari , 2011 tjena, jag har precis köpt en weedo gt, och skrovet skulle behövas förstärkas, vilket är det bästa sättet? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Daniel_B 0 Postad 23 Januari , 2011 Frågan från min sida blir då.. Var behöver det förstärkas? Är akterspegeln klen eller hela skrovet..? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
aantonh 0 Postad 23 Januari , 2011 nej det är skrovet som skulle behöva en omgång md plast, ska man använda epoxi eller gelcoat? eller kanske något annat? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
J-bro 1 Postad 23 Januari , 2011 Hoppas du fick båten väldigt billigt för det är mycket jobb för en gammal båt. Varför behövs det plastas...är det ett kul projekt på G eller är den bara väldigt mjuk ? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Daniel_B 0 Postad 23 Januari , 2011 Min filosofi är att om man ska laga båten så använder man epoxi under vattenlinjen och polyester plast ovanför vattenlinjen. Men är det inte en skada eller hål genom skrovet borde ju vilket som fungera. Dock fäster ju epoxin bättre men är både dyrare och du kan inte måla över den med topcoat.. Gelcoat används som ett skyddande yttre skikt och får en hårdare yta. Hittade en annan tråd här på forumet som tar upp skillnaden på polyester och epoxi... http://www.maringuiden.se/forum/;thread=375895 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
aantonh 0 Postad 23 Januari , 2011 det är kul projekt på g okej tackar! vet du om det är svårt? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
aantonh 0 Postad 23 Januari , 2011 haha sorry mitt fel, det är tydligen en spricka i gelcoaten.. men på det är det väl bara att slipa och lägga ny? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
toaen 510 Postad 23 Januari , 2011 Det är ju väldigt svårt att säga hur det skall lagas när man inte sett problemet i verkligheten. Var sitter skadan? Vad har orsakat den? Har du nån bild? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
aantonh 0 Postad 23 Januari , 2011 nej tyvärr ingen bild, men det är som om den dragits mot något, den sitter 50 cm från mitten mot fören Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Daniel_B 0 Postad 24 Januari , 2011 Det finns ju gelcoat-spackel i lite olika färger om det bara är ytligt.. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
aantonh 0 Postad 25 Januari , 2011 aa det kanske skulle funka tack! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser