joelsjosten 0 Postad 21 Januari , 2011 Hej! Jag ska flytta mitt reglage för jag är inte nöjd med hur det sitter nu. Har ritat en simpel bild på hur jag vill ha det men vet inte riktigt hur jag ska fästa det! Kom gärna med förslag!! Mvh Joel Sjösten Senast ändrad av joelsjosten | 23 januari 2011 | 13:17 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
pejon 1 Postad 21 Januari , 2011 Hejsan, köp en lämpligt stor plast/nylon bit och skruva fast den på styrpulpeten, och skruva sedan fast reglaget i den. Det finns ju vita plast/nylon material, men köp minst 10-12 mm tjockt så det blir stadigt. Om du då både limmar å skruvar fast den i styrpulpeter så blir det väldigt stadigt. pejon Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
farbrorbarbro 0 Postad 21 Januari , 2011 Köp ett nytt toppmonterat reglage. Blir nog bäst om du ska placera det på instrumentpanelen! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Flipp760 0 Postad 21 Januari , 2011 instämmer, helt klart läge för ett toppmonterat reglage. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
joelsjosten 0 Postad 22 Januari , 2011 Hej! Va inne på ett toppmonterat först men har inte ekonomi och ork till det, tänkte göra det enkelt för mig, men har fixat en 2 mm plåt bit nu som ja tänkte fästa reglaget i sen fast i pulpeten, får se hur det går.. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Thomas-1 311 Postad 23 Januari , 2011 En förlängnings-stång (gul i skissen) med Clas Olson spak-knopp överst, kunde kanske duga tills vidare?? Lättmonterat, ingen ny reglagevajer behövs och du får en sorts dubbel-kommando. Mvh Thomas Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Thomas-1 311 Postad 24 Januari , 2011 Annars kan man enkelt fästa plåten med 4 st slangklämmor, kanske inte så jättesnyggt men ingen åverkan behöver göras på pulpetbågarna. / Thomas Edit: Vill man ha bättre hållfasthet kan man göra avlånga hål istället, lite längre från plåtkanten. Den ensamma fliken är ju en svag punkt annars, om det är en 2 mm:s aluplåt. Gissar att skvätt-skyddsrutan kanske går runt hörnet och kan krångla till montaget? Senast ändrad av Thomas-1 | 24 januari 2011 | 13:23 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
joelsjosten 0 Postad 24 Januari , 2011 Hej, Tack för tipset med slangklämmor det kan funka, är som sagt va inte ute efter att det ska va snyggt, det måste vara praktiskt och enkelt! Mvh Joel Sjösten http://www.upplevsanktanna.se/ Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
joelsjosten 0 Postad 27 Februari , 2011 Resultat Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Rolle85 69 Postad 28 Februari , 2011 Ett toppmonterat reglage är mindre på längden så det skulle säkert funka på din puplet även fast den inte är så bred. Risken med så som den sitter nu är kanske att om det blir vågigt och du råkar stöta till den så bryter du av fästet? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser