Gå till innehåll
tisdag 07 januari 2025
jensan

bästa styrpulpeten för 30 000?

Rekommendera Poster

Hej!

Jag letar efter en styrpulpet i 30,000 kronorsklassen, är medveten om att denna budget knappast kommer att räcka till båt med en ny fyrtaktare eller dylikt. Min förhoppning är att hitta en båt i 5-metersklassen med en äldre motor. Båten skall framför allt användas till utflykter i skärgården under större delarna av året. Av denna anledning är sjöegenskaperna den viktigaste egenskapen, och går före tex hastighet. Har kikat lite på crescent, ockelbo, ryds, askeladden mm, men har svårt att hitta något riktigt bra. Så nu undrar jag, vad rekommenderar ni?

Mvh,

Jensa

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Det bästa är nog bara att gå in på blocket.se och sortera efter båtar i 30000:- klassen och se vad du kan få. En båt i 5 meters spannet som behöver minst en 50 hästare tex får man nog vara beredd på att båt och motor har rätt många år på nacken för att nå den prisnivån är jag rädd.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Kolla på Vator båtar.väldigt bra kvalitet samt sjövärdiga.

Finns några 15 och 17 fotare på blocket.

/jonas

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hej, Tack för svaren!

Ang vator så är jag nog mer intresserad av 17 fotaren med styrpulpet. Någon som vet hur många ex som producerades av denna? Vad är rimlig prisbild med en äldre motor?

Mvh,

Jensa

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Då måste jag passa på och fråga, är det någon som vet vad skillnaden mellan crescent 500 och crescent 498 är?

Mvh,

Jensa

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

17 gjordes i fyra olika utföranden. helt öppen med utombordare,med rutabåde med inombordare och utombordare sen en ht medinombodare.

Den ovanligaste är 17 T alltså den med ruta och utombodare har för mig att det gjordes någonstans 100-200 st av just den.tot 17 så gjordes den 4000 st (samma skrov på 17)

en annan sak är att Vatorn var en av dom sista som gjordes med genomfärgat skrov vilket är väldigt bra om man råkar få repor,samt att det går alltid att rubba upp en Vator till ny skick.

/jonas

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

RYDS 480S med en äldre 2-takt (minst 30 hk, hellre 40 hk).

Inga på Blocket nu, kommer förhoppningsvis till våren.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Titta på blocket, där hittar du garanterat något! :)

Men kom ihåg att man får vad man betalar för.

Mvh Joel

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...