mercruiser470 0 Postad 19 Januari , 2011 Vad ska jag ha för propp om man vill att den ska gå så snabbt som möjligt? 21fots båt på 900kg ink allt. Mercruiser470 3.7L 89:a 170hk 4600rpm 15pins Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Funkis 143 Postad 20 Januari , 2011 Hej. Det är få som verkligen söker gränsen för vad deras ekipage förmår? Jag själv hade en daycruiser där jag hade tre propellrar... en för vattenskidor för att komma igång snabbast möjligt. En när jag skulle köra långt och en ( svindyr ) rostfri propeller som gav mig 2-4 knop mellan march och toppvarvtal. Idag hade jag köpt en sådan där ställbar plastpropeller istället... Min erfarenhet är att de program som finns på nätet inte ger dig annat än en riktigt bra rekommendation. Sedan är det egna tester som gäller tror jag? Du får istället söka upp de som sysslar med proppar dagligdags, de har erfarenheten? Propellertrim eller Frohde är väl de jag kan komma på direkt, det finns säkert många fler. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
mercruiser470 0 Postad 20 Januari , 2011 jaha det är så Funkis. Att det kan vara så svårt att få en propeller som är bra på en gång, jo jag har tittat på en Propuls och ska nog slå till på en sådan. Ganska bra pris tycker jag, 2100kr för en 4-bladig till min motor. Mvh Mercruiser470 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser