Gå till innehåll
fredag 21 februari 2025
kobo_83

Förgasare i en johnson 25hk från 1972

Rekommendera Poster

Tjena Grabbs..

Ganska ny här och nu har jag lite frågor om min utombordare en johnson 25hk från 197x tror de va 72 hur som helst under slutet av säsongen så gick han inte helt rent och misstände en del på höga varv. så nu ska förgasaren få sig en genom gång och jag tänkte byta lite packningar och lite munstycken men va är de för sorts förgasare i den? tänkte beställa hem rep kitet innan man skruvar isär den. kikade lite på den för nån vecka sen och hittade bara några siffror om de kan hjälpa nån insatt johnson/evinrud människa som är vänlig nog att hjälpa. 

tack på för hanD!

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Först o främst bör du ju säkerställa att det verkligen är en 72a du har. Marinshopen.se har bra guider för att se vilken årsmodell en motor har. De säljer även orginaldelar på postorder. Om den inte kommit bort så bör det finnas ett litet plåtbleck med förgasarens nummer instansat. Blecket brukar sitta med en av skruvarna till flottörhuset.

Här är en länk till en sprängsskiss på en 25 hästars knasare från 72. Det går även bra att handla direkt av Boats.net, bra priser o schysst service. Tänk bara på att importavgifterna tillkommer om du tycker priserna är trevliga..

http://www.boats.net/parts/search/BRP/JOHNSON/1972/25R72R 1972/CARBURETOR/parts.html

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...