Klasson_vbg 0 Postad 14 Januari , 2011 Någon som har någon liknande båt? det står Ryds 480dc på sidan men är osäker om detta är en sådan. Någon som vet? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
monark-670 10 Postad 15 Januari , 2011 Skrovet ser ut att kunna vara Ryds 90-talare, efter en snabb jämförelse med div styrpulpetare på blocket. Vad är skälet till att du tvivlar? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Klasson_vbg 0 Postad 15 Januari , 2011 För jag har inte hittat någon likadan alls. Tvivlar på om det ens är en ryds. har tyvärr inga papper på båten och man kan inte läsa av den lilla skylten som sitter på båten. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst Gobben Postad 15 Januari , 2011 Om du går in på nedanstående länk så hittar du äldre modeller av Ryds båtar. http://www.ryds.se/1/sv/aeldre-modeller/aeldre-modeller.php Edit; Ordet modeller skall ej vara särskrivning på. Du får justera själv då du klistrat in i adressfältet. Det händer tyvärr då jag postar. Senast ändrad av Gobben | 15 januari 2011 | 13:57 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Klasson_vbg 0 Postad 15 Januari , 2011 Man blir ju lite fundersam för båten finns inte med där heller. Det kanske inte ens är en ryds? någon som har grym koll på båtar? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
book-ohlsson 0 Postad 17 Januari , 2011 Hej! Jag hade en båt med dekalerna Ryds 500 HT men den hade inte de dynor som båtarna på ryds hemsida har så jag drog slutsatsen att det var en Ryds 49 HT eller Triss 49 HT. Det skulle ju kunna vara en Triss från 80 talet som man köpt nya dekaler till och då fått döpa den till Ryds istället eftersom Triss inte längre fanns och därmed inte heller orginaldekalerna. En idé är att skicka bilden till rydsbåtar och deras modellansvarige, han kan en hel del om deras modeller nya som gamla. Lycka till Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Klasson_vbg 0 Postad 18 Januari , 2011 Okej tack så mycket! Hur får man tag på honom? Ryds hemsida? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
book-ohlsson 0 Postad 18 Januari , 2011 På ryds hemsida. Jag kontaktade reservdels- och tillbehörsansvarig och om han pratade med någon kollega eller det var han själv som verkade ha koll på båtarna vet jag inte riktigt men jag tror inte det spelar någon större roll vem utav kontaktpersonerna, de kan säkert bolla det vidare till rätt person... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser